| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ställbar dämparhårdhet vs. diffbroms
|
722 besök totalt |
|
Håller på att handla grejor till min bil. Har kommit till något av ett vägskäl: 1. Köpa dämpare med ställbar hårdhet samt höjd t.ex. leda och köra med orginal 25% diffbroms (orenoverad) 2. Köpa ett avstämt H/R-kit ställbart i höjdled samt göra iordning orginaldiffen hos t.ex. Mobimech med nya lameller och liknande för en kanske 40% verkan. Peder hade 75% förslag men de blir lite svår kört på gata. Vad är att föredra? De blir samma summa ungefär pengamässigt, något billigare med kombination 2. Känns som mitt största problem med att åka fort på bana blir att få ner effekten i marken och då har jag fått uppfattningen att alt. 2 skulle kunna vara ganska effektivt för att avhjälpa det. Bilen är en Bmw 325 e30 med ställbara cambervinklar runt om, camber fram och toe bak. Förhoppningsvis blir de bra med effekt 400+. Bilens främsta prioritet är bana. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
Re: Ställbar dämparhårdhet vs. diffbroms
Är det inte läge att åka ut och köra några varv tidigt i vår och försöka sortera ut problemet? Det skulle jag göra i det där fallet. Jag vill inte gå in på justeringsdetaljer nu för det blir för långt, men man kan åstadkomma rätt mycket med dämpare också om beroende på HUR du tappar greppet. Det är ju ingenting som tar överdrivet lång tid att montera så det gåt ju att vänta med beslutet tills du testat utan att tappa bort säsongen. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
722 besök totalt |