Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1437 besök totalt |
Video: A6 BiTURBO i Superstage
Voila! Det tog väl bara sisådär ett halvår men nu ligger min körning från Bilsport Superstage online... Vad jag vet är detta den första Superstage-film jag sett online - men jag kan ju rimligen inte vara den ende med en kamera i bilen? Denna körning gjordes med Audi Club Schweden. Bilen är min 2002 Audi A6 Avant 2.7TQ med MTM steg 1 som ger c:a 312 hk / 445 Nm. Bilen har tiptronic och körs i sportläge. Avanten är inte lättad utan körs som i bruksskick. Däck: Pirelli P Zero 235/40-18 Bromsar: original Fälg: BBS RXII 18x8.5" SS Tid: 1.38,2 Första rundan gick på 1.45,28 ![]() Bilen gick kanon - inga problem och inga läckande turboslangar ![]() Som ni ser är vändningen inget vidare, men man kan hålla sig för skratt när det ska bromsas in från hög hastighet och samtidigt vända skeppet 180 grader. Dessutom skulle det nog gå snabbare med en 'mjukare' körning, men det är svårt att få in det rätta flytet när man vet att klockan tickar. Jag kan säga att känslan när man drar på fullt efter starten och drar ut på ett flygfält dedikerat för bankörning - då mår man bra! Laddas ner från ftp:n på www.RS6.com DIVX. 5.0.1 eller nyare behövs. Du laddare ner det på www.divx.com vid behov. ftp://www.rs6.com/rs6.com/A6-Biturbo-Superstage-RS6COM.avi Stöd gärna vårt arbete med att klicka och besöka vårt sida... ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Bra film. Kul att se hur det ser ut. Första delen av banan är knixigare än jag trodde. Hur bred är banan? Vändningen var väl inte jättelyckad men hur ska man göra, är det handbromsen som gäller
![]() Lite förarkritik i all välmening: De två första och två sista portarna på utvägen tycker jag sitter som en smäck. På hemvägen tycker jag det går rätt bra förutom missen med sladden. Borde man inte sikta på att hamna lite högre i portarna? Dvs att vara klar med största delen av svängen innan man passerar porten. Tycker du hamnar sent i portarna. Så gjorde vi på den tiden jag körde alpint (storslalom). Kommentera gärna, har ingen erfarenhet av bilslalom. Skulle vara kul att pröva ![]() ![]() Mer videos tack. /Anders C _________________ /Anders C |
||||
Det är inte alltför gropigt. Kände aldrig att det vara någon fara på taket att köra av sååå långt. Jag var väldigt nära att snurra på mitt första varv och även på filmen ser man att jag får ett kast ungefär vid 2:a gaten efter vändningen. Jag kollade banan där senare och det var liksom lite 'upp-och-ner-vänt-V-format' vilket fick bilen att överreagera. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
![]() Toppen, äntligen får man se hur superstagen egentligen är... En liten fråga bara, hur har du kameran fastsatt i bilen när detta filmades? Ett stativ som är fastsatt i baksätet på något sätt eller hur löstes det? _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Den sitter silvertejpad mot sidan av nackskyddet på passagerarsidan. De enklaste och billigaste lösningarna är ofta de bästa... _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Jaha, smidigt! Får tacka, ska fundera ut nån bra lösning så att man får ut kameran nån dm från nackstödet så att nån kan sitta i stolen också bara! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
JohanR
Gräset är jämnt, vet av erfarenhet... Kanade av banan baklänges i 130. :-) Man blir lite spak kan jag säga. Angående spårval i banan, så är det lätt att titta på film och kommentera, men det går ganska fort. En missad port och du hamnar helt fel i nästa. Porten där ErikB får sladd på tillbakavägen är väldigt svår att ta rätt eftersom man kommer otroligt fort in i den. _________________ /Jerry Svensson |
||||
Re: Video: A6 BiTURBO i Superstage
Såg helkul ut, man får väl ge sig till tåls så får man kanske köra nån gång. Gullabo körde min bil på 1.24,44, jag själv som aldrig kört en slalombana får nog vara glad om jag kör lika bra som du och kommer under 1.40 ![]() _________________ DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1437 besök totalt |