Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2058 besök totalt |
Fyndbörsen eller Kamasa?
Jag har funderingar på att köra Fyndbörsen eller Kamasa, bilen blir nån typ av VW. Det jag undrar är hur mycket får man trimma i Fyndbörsen, man har ju läst att kammar bytts mot grupp N kammar och att topparna planas. Hur är det med portning eller får man bara ta bort gjutskägg och jämna till. Hur vass är en grupp N kam? ligger den runt 270 grader ungefär? Man har ju läst om 323or med ca 170hk då kommer man inte långt med en golf på 112hk. Det andra alternativet är Kamasa, där är det ju friare men kostar säkert mycket mera kulor. Tacksam för alla svar. _________________ Johan Börjesson |
||
hej
om du ska åka golf får nog du använda GTI modellen och då tror jag att joacim carlsson som tävlade i fyndbörsen 04 har sin bil till salu och fyndbörsen är både billigare och har större startfält så det är ett bra val att börja tävla i. mvh kent _________________ kj kent johansson BMW M3 GTR |
||
Re: Fyndbörsen eller Kamasa?
Fyndbörsen åker efter Grupp N vilket innebär innebär att det finns en Grupp N homologisering där motorn specificeras avseende mått på kam, volymer och andra mått. Portning nej, skulle det sitta ett gjutskägg så är det nog ok att ta bort, jämna till=nej (portning). Durationen på GrpN kam varierar mellan olika bilar och dess homologisering, min är på 268 grader. 1997-98 åkte jag Golf GTI mk1. Bästa varvtid på Gelleråsen 1.23,6 på gatdäck som vi åkte på då. Om man antar att skillnaden till nuvarande R-däck är 1,5 sek och så skulle jag haft runt tiondeplats av 22 på finalen i år. |
||
Kul ![]() ![]() /Leif |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2058 besök totalt |