Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW 130i
1323 besök totalt
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
BMW 130i

http://www.vibilagare.se/nyhet.asp?guid=483E0DBE-FF8D-4266-A7C4-D488D3 . . . .

Det ser lovande ut för framtiden

Bara att börja spara och sen ringa och beställa en 130i med extra så lite som möjligt.. allt som väger ska ut hehe

Men nått som var intresant var tiden runt ringen. 8:35. det är 13 sek saktare än M3E46 =D

JanneZ3
Värnamo
Här sen Jul 2004

Ja en sådan skulle inte vara dumt

Men fy vad mycket el-jocks dom stoppat i å sen finns det inte ens en riktig diffbroms >

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
JanneZ3 skrev:
Ja en sådan skulle inte vara dumt

Men fy vad mycket el-jocks dom stoppat i å sen finns det inte ens en riktig diffbroms >

Hmm sant.. man får be dem riva ut all skit och lätta den så gott som det går hehe =D

Ja diff, varför stopapr de itn ei en diff.. är de bara M avdelingen som får de nu för tidne?

johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Priset lär väl också landa en bra bit på fel sida om 300k (utan utrustning) thumbs down

Jag var otroligt nyfiken och sugen på nya 1-serien fram tills att jag såg den live, suget försvann ganska snabbt om man säger så. Dock så väger denna nya motorn upp en del, men den kan inte kompensera för bilens yttre..

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Cedergren
Trollhättan/Göteborg
Här sen Feb 2004

har dom fått in den sexan e det väl bara å vänta på M-versionen(helst me 8:a ), tätt följd av CSL:en

Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Johan.. skrev:
Priset lär väl också landa en bra bit på fel sida om 300k (utan utrustning) thumbs down

3:an kostar 350... Och 120d 250... så kring 300 tycker jag borde vara vettigt.. inte så mkt mer än 300 dock.. men men man vet ju aldrig..

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Cedergren skrev:
har dom fått in den sexan e det väl bara å vänta på M-versionen(helst me 8:a ), tätt följd av CSL:en

En 8:a!?!? näe ve och fasa.. ska vara skrickandes och råmandes sexor.. sexigare så =D

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

TheProphet skrev:
Cedergren skrev:

En 8:a!?!? näe ve och fasa.. ska vara skrickandes och råmandes sexor.. sexigare så =D

Urk, vad ska man med en sådan stor och äcklig motor till...
Tackar vet jag M42 och S14
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Johan.. skrev:

Jag var otroligt nyfiken och sugen på nya 1-serien fram tills att jag såg den live, suget försvann ganska snabbt om man säger så. Dock så väger denna nya motorn upp en del, men den kan inte kompensera för bilens yttre..

Ja att vara öppetsinnan då man bästämde sig för en ståndpunkt sisådär 5 år innan ens första spionbilden presenterades är ju väldigt utvecklande...

Du vet vad jag tycker om mkt av den nya designen. Men 1:an har en klart trevlig front framförallt. Iaf om man jämför med mkt annat vi sett de senaste åren... I övrigt ser den väl ut som vilken Golf som helst...

Det som stör är att midjan är hög som ett hus. Hela bilen får så fel uttryck då...

Men att säga att den är sådär "Bangleful" kan jag nog inte.

Tur Johan att du själv inte åker en bil som anses kontroversiell designmässigt.

Jag inväntar en 2:a som vi i vanlig BMW-anda får hoppas är betydligt mer slimmad än 1:an.
Priset avskräcker dock...

TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Andreas Lidström skrev:
Johan.. skrev:

Ja att vara öppetsinnan då man bästämde sig för en ståndpunkt sisådär 5 år innan ens första spionbilden presenterades är ju väldigt utvecklande...

Du vet vad jag tycker om mkt av den nya designen. Men 1:an har en klart trevlig front framförallt. Iaf om man jämför med mkt annat vi sett de senaste åren... I övrigt ser den väl ut som vilken Golf som helst...

Det som stör är att midjan är hög som ett hus. Hela bilen får så fel uttryck då...

Men att säga att den är sådär "Bangleful" kan jag nog inte.

Jag inväntar en 2:a som vi i vanlig BMW-anda får hoppas är betydligt mer slimmad än 1:an.
Priset avskräcker dock...

Bara för att kontra så är jag eld och lågor över BMW:s nya design.. 7:an är lite si och så där.. men jag älskar de andra!!!! Sen provkörde jag 116i och vart såld.. så jag ska ha en 130i nångång... eller vad som nu faller in för livsituationen.. men Bäst vore 525iT E60 och en 130i lekasak =D hehe

Vet att det är mångt olika med designen.. fast jag är fast i träsket...

Kristian Kulla
Vasa Finland
Här sen Sep 2003

Vad väger en sån motor? misstänker att den är betydligt lättare än s14?

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Tipsaren skrev:

sschhh

Edit:
Seriöst så är den vad jag läst lättare än förra generationens sexor, dvs M52'orna som var gjorda i alu... som i sin tur inte var många kila tyngre än en M42'a (tror det var på blocket dom vägde), men mer utförligt svar kan du säkert få av någon av BMW-onnanisterna Lidström & c:o
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002

Andreas Lidström skrev:

Hoppet är det sista som överger människan, eller hur var det nu?

Andreas Lidström skrev:

Med den skillnaden att jag tycker nya golfens utseende är thumbs up

Andreas Lidström skrev:

Vad menar du nu?

Inredningen i nya 1-serien är verkligen toppen, stolarna är bland det skönaste jag har suttit i faktiskt (alla kategorier).

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Tipsaren skrev:

EFtersom de hela tiden vräcekr på mera saker och ting... så är den inget lättare.. De viktbesparingar som gjort verkar bara hllit motorn kvar på samma vikt.. dvs 126 kg (M54) gentemot M42 á 100 kg. Men jag har för mig jag läste att nya motorerna väger ca 140 kg.. fast det kanske härör ifrån olika mätmetoder... Men jag skall inte säga säkert om de nya dock...

Vänta:

Följande sida ger följande info http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/bmw-6-cylinder-engin . . . . dvs att de nya är 7% lättare än sin föregångare!

Gott gott =)

Själv anser jag att den nya stolarna i E60 är e bästa nånsin.. Och då tänker jag på komfortstolarna med nackskyddet som går att vinkla och trixa.. ahhh =)

Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Tur man precis fått besked om att man kan få hämta ut en BMW som tjänstebil!

Dock krävs liite fler basbelopp än vad firman vill lägga..

BMW 130i
1323 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande