| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:BMW 318 is Fyndbörsen cup " SÅLD "
|
7231 besök totalt |
|
BMW 318is -90 Gr.N körd av Hans G osbeck i Fyndbörsen Cup snabbaste BMW i cupen 2004. Pris: 95.000:- För ytterligare information ring 0520-425090 ROLF _________________ Rolf osbeck |
||
|
S: BMW 318 is Fyndbörsen cup
Fel rubrik ,försökt ladda bilder men dessa var för stora!? Tack för hjälpen Johan nu finns bilderna! _________________ Rolf osbeck |
||
|
Med en större tank och snabbtankningsventiler så det även en vinnarkandidat-bil i SLC kl.1 Endurance.
|
||
|
Vid helgens tävlingar Karlskoga så slog bilen och dess förare varvrekordet för klassen under fredagens fria träning och noterade 1,19.2 Tyvärr så kom oturen under resterande del av helgen och inga resultat noterades.
_________________ Rolf osbeck |
||
Med tanke på SLC (inte för min del men fråga går ju), hur mycket skulle behöva justeras för att klara av 8 timmars? Tank mm är redan nämnts men klarar resten (drivlina, upphängningar, äter den däck) av långlopp utan att behöva stå med "alla de andra" och skruva i depån? |
||
Du hade fått några obligatoriska "dumma" frågor om jag bara haft pengarna. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Nicklas ! Betr. långlopp slc bilen kan köras som den är nu men SLC har ett friare reglemente som innebär att man får ha diffspärr och plastrutor. Diffspärr kan dock minska driftsäkerheten och med tanke på den balans som är ibilen nu så tror jag det vore en dum ändring. Utav dom fem bilar som vi haft är denna i särklass driftsäkraste. Betr.däckslitage så är det ett större problem för "grävlingar". BTG ! Även eventuella dumma frågar mottages men helst en fråga var fjärde dag det underlättar för mig att hålla annonsen högt på listan och läsbar för eventuella köpare.
||
|
Hade tänkt hjälpa till med meningslösa frågor som "hur fort går den?" för att bumpa tråden hur länge som helst nu. Men du hinner ju alltid före! Tala nu för allt i världen inte om vad det är för färg på bilen, för då går du miste om nästa gratisbumpning jag har på lager också!
Allt enligt instuktionerna i:
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||
|
PÄR tack äntligen en kompis ! topphastigheten känner jag inte till av två skäl. Det ena är att när bilen monterades om till tävlingsbil var det viktigt att få ner vikten så nära 7.5 hk/kg som möjligt därför saknas anslutning till hastighetsmätaren som dock måste finnas kvar. Det andra är att inga av de banor vi kört på erbjuder så långa raksträckor att femmans växel behöver användas. Betr. färgen så har du rätt i att alla vet redan att bilen är vit men anledningen är främst viktbesparing den är inte omlackad mer än nödvändigt. När det gäller prisnivå så kan nämnas att annan BMW åkare i klassen erbjöd 65000:- för att använda bilen som reservdelar tackade nej då jag tyckte det var ett tråkigt öde skulle hellre se en vinnarskalle i bilen framöver men det verkar som den får ingå i mitt privata museum .
||
![]() |
SÄLJES
|
7231 besök totalt |