| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa aluminiumplåt?
|
6507 besök totalt |
|
Var köpa aluminiumplåt?
Till min Alfarinna (som min fru kallar banåkarbilen) behöver jag köpa lite aluminiumplåt. Var köper man lämpligast det (i Stockholmstrakten)? |
||||||
|
metallvaruhuset.se ?
Tror iof de bara säljer profiler i olika slag... Annars har jag 8m2 1mm ståendes
dock ingen transoport planerad i nuläget |
||||||
Min bil riskerar att få epitetet "ekiperad by Jeppsson"... Hör av dig om det ändrar sig på transportfronten!
|
||||||
Hör av mig om transport dyker upp, pris kan vi diskutera om det dyker upp leveransmöjlighet. 8m2 var ju egentligen tänkt till pontiacen, men jag kan nog få tag på mer plåt innan det är dags att modifiera kärran
Jag ristar in "I love my Pontiac" i plåten på lämpliga ställen, det är lugnt va?
|
||||||
I malmö så går det att köpa plåt oxo från 0.25mm upp till 100mm (om man nu kan kalla det för plåt) _________________ /Lenny Stålhammar Golf mk2 1.8T 20V |
||||||
|
På Metalvarususet i lunda industriområde (mellan barkarby och spånga eller hur det blir) kan man köpa "spill" för 50:- kilot. I de ställen brukar det stå bitar om nära 1x1m och lite mindre i tjocklekar kring millimetern.
Plåt ur deras sortiment kostar drygt 100:-/kg + moms. _________________ Markus Ålind |
||||||
Jora. Metallvaruhuset i Spånga har aluplåt. Har inte i huvet vilka dimensioner men ring o hör. 08-621 98 00. /Bo _________________ Bo Danerius |
||||||
Tja, jag kommer att behöva lite klipp-och-klistra-plåt att ha under huven och lite till i näsan. Typ plåt 1x1 m, 1mm tjocklek. Låter som att Metallvaruhuset i Spånga ska få besök!
|
||||||
Alu.plåt går jag igång på!! Vad ska du ha för plåten
Helst utan "I live my Pontiac"
/Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||||
Alternativt gjuta en ny kaross och fila ur en förarplats samt titthål åt olika håll...
EDIT: björn; Kan skita i "I love my pontiac", men det är ok om det står "I wish it was a pontiac" va?
Du har förresten PM |
||||||
|
EY! Topic! >
"I wish it was a pontiac"...
Nåja, topic var det ja. Jag tänkte övertala en polare att sälja sin glasfiberhuv och såga hål i den, så att man på ett bra sätt kan evakuera varmluft. Till det skulle jag behöva lite plåtskoningar till huvhålet och kanske någon slags "duct" för att rikta luften rätt i motorrummet. Därtill har jag idéer om att bygga en smärre spoiler/splitter i näsan så att man inte spadar in alldeles för mycket luft där den inte ska vara. |
||||||
Sorry mitt fel, jag började spåra ur.... Jag letade egentligen efter en metallhandlare i västberga eftersom jag vet att det skulle ha varit betydligt närmare där du bor än Spånga men jag kunde inte lokalisera den på Eniro. När jag inte kunde hitta den så resulterade det i ett inlägg iallafall.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||||
|
Tibnor/Metallvaruhuset eller liknande har, iaf tidigare, haft försäljning av "spillmaterial". Vet inte om de har plåt, men det kan vara värt att kolla...
|
||||||
|
måste bara tippsa om lantz skrot (föredetta ströms skrot) i årsta där går att göra fina fynd både vad det gäller alu och rost fritt .....då får du det till skrot pris och det behöver inte vara dåligt blir mkt spill från mekansika verkstäder mm som dom bara skrotar bort (finns mkt pengar att tjäna på skrot har själv skrotat nya koppar rör som blivigt över
)
_________________ Thomas Pettersson |
||||||
|
Re:
Spillmaterial låter ju bra. Det finns ju att få tag i, men man vill helst inte betala för mycket. Så något plåtslageri eller nåt där man kan handla lite av det som blev över är ju bra. Det är i och för sig en stor bit. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Var köpa aluminiumplåt?
|
6507 besök totalt |