| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tryckplatta för koppling
|
3 besök senaste veckan (1248 totalt) |
|
Tryckplatta för koppling
<- jag!
Vilken härdningskvalité på bult används för att sätta fast tryckplattan till kopplingen?? Jag börjar med denna fråga innan ni får en förklaring ang inlägget.....en person / företag skall få smaka på imorgon bitti
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
|
||
|
om en auktoriserad verkstad inte kan ta fram de artiklelnummer man SJÄLV har uppget från deras EGNA reservdelsskivor (orginal ej kopia)
och får fel grejor och börjar montera ihop (i detta fallet koppling/växellåda) grejorna. Med rätt moment i alla åtdragningar och alla trix och knep som finns i verkstadshandboken, för att senare höra att något vesäntligt lossar när man har dragit åt ALLA skruvar RUNT växellådan mm. Det finns inte några spår på golvet av ett "objekt" å klangen låter som metall mot aluminium. DÅ blir man skraj och kollar ytterligare 3-4ggr runt omkring OM man missade något. Nej det gjorde man inte, så det är bara att ta ner ALLT igen för att hitta en trasig bult som inte pallade av trycket den är byggd för (eller i detta fallet absolut INTE gjord för) liggandes i sprängkåpan på växellåda!
Går tillbaka till verkstadCDn för att kolla anvisningarna en gång till för att säkerhetsställa om JAG har gjort något fel, NEJ, i CDn står: Åtragningsmoment: 25Nm + 45°! Vart ligger då felet! Lusläser bilderna och ser att bultarna de har på bilderna är 10.2 härdning och de jag har fått av HEDIN BIL är 8,8!!!
Får alldså demontera svänghjulet igen.... borra upp den del av bulten som stter djupt in i gängan, Nya 12.9 härdade specialskruv för fastsättning av svänghjulet igen a 8x60kr/st Tid att få grejorna på plats igen mm mm.... jag blir så j*#*a trött så jag vet inte vad....
Skall väll oxå till lägga att 12.9 bulten är från automaten MEN från samma ställe... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
60kr/st ojoj det var inte billigt borde vara vanlig M gänga gå in i en järnaffär så får du alla bultarna för priset av en, du ska givetvis ha ersättning för allt jobb av personen som sålde delarna till dig uppenbart att du fått fel saker!
Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||
Icke så lätt.. Svänghjuls bultarna är en fjäderskruv och jättefina gängor som bara kan skruvas dit en gång och sedan kaseras...
Ersättning: You bet!
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tryckplatta för koppling
|
3 besök senaste veckan (1248 totalt) |