Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Drifting på högsta nivå!
1, 2   >>
3254 besök totalt
RXXX7
Örebro
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Drifting på högsta nivå!

http://www.gofastvideo.com/gallery/getitem/93/1/aac.wmv

Den är 5 min så ladda hem den innan ni kollar på den!

www.garabedianracing.com
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Intressant säkerhetstänkande.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Tycker mig känna igen videon sen tidigare. Mycket show

En liten undring när det gäller drifting vs racing. Kör man racing så får man räkna med att rikta bilens plåt mer eller mindre under en säsong. Man kan slippa en hel säsong, få lite småjobb eller vääääääldigt mycket jobb. Stor spridning alltså.

I drifitng så kanske de inte är så mycket totalskrotningar procentuellt men däremot misstänker jag att mindre skador är väldigt mycket vanligare? Kanske inte i folkraceklass men enormt mycket vanligare än i den mesta banracingen (borträknat några folkraceklasser som går på bana, DTM, ETCC osv )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

sweanders skrev:
Intressant säkerhetstänkande.

Ja när det står folk helt oskyddade längs rakan så ser det precis ut som i filmer med racing från 30+ år sen. Eller rally idag för den delen

Nu går det väl iof inte fort alls i driftingfilmen men man gör sig nog illa ändå om man får en bil på sig...

Malmö
Här sen Feb 2004

Jag var på California Speedway i somras och kollade på driftingen USA-Japan med proffs från bägge länderna. Under de två timmarna jag kikade på det var det två bilar som hade kontakt (100 mph ingångshastighet i kurva) och en liten splitterdel fram på ena bilen lossnade. Sedan var det en Silvia med väldigt låg bakjol som brände över curbsen och slog av kjolen.

Jag var väldigt imponerad av deras bilkontroll och det gick sannerligen snabbt, att kolla på drifting av typen där folk sladdar omkring och bränner däck känns mest löjligt i jämförelse.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

sweanders skrev:
.../

Jag var väldigt imponerad av deras bilkontroll och det gick sannerligen snabbt, att kolla på drifting av typen där folk sladdar omkring och bränner däck känns mest löjligt i jämförelse.

Ja, oftast är det bara snurr och däckbränn, kan vem som helst göra, men de som är seriösa driftare de har riktig koll.

Snurra runt koner/honor känns mest lite.... tja

Åland
Här sen Sep 2003

Att åka runt och köra med breda ställ i hög fart inser jag definitivt det roliga i.
Men det där var ju bara fånigt och farligt. Bilkörningen blir ju inte intressantare bara för att man riskerar folks liv och lem. Det är ju mer Evil Kneivel över det där, IMo.

Är det detta som är drifting så fattar jag inte att SBF ville ha det under sitt paraply..
thumbs down thumbs down

Lund
Här sen Feb 2003

och jag lyckades inte ens ladda ner filmen...

Men det verkar inte som man missade något
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

jag tillhör kategorin som gillar lite lek, tex rondell drifting osv i en tom rondell, även drifting på en riktig bana, men med bra säkerhet, men det här var inte ens intressant, finns det så många japaner så dom måste bli av med några på alla möjliga sätt...?

sen att drifta imellan 3st personen som står på en linje.. ää ingen ide jag blir bara sur när jag ser sånt hära..

tycker det här är mindre seriöst jämfört med vissa gat inspelningar.. men om magnus anser att det får ligga här så är det bara gilla läget.. men det känns inte spec. seriöst då man är emot filmer på allmän väg osv..

ps. Anders J nix du missade inget..

BMW Abuser
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

hmmmmmm

Denna filmen är från en japansk "motor-underhållningsdag"

( 2 år gammal numera)

därav både crossar, streetbikes & bilar samtidigt...

som folket står lite konstigt till.. då de troligen haft tillgång till hela området precis innan showen.

(Jämför med ELMIA bilshowen i våras) 100% livsfarligt när stuntföraren kommer på full gas i tvåan med sin lilla mc-bil & gör en 360 graders sväng & stannar sladden bara 3-5 meter från PLASTAVSPÄRRNINGARNA. (bakom vilka det står ett par hundra pers packade för att se så bra som möjligt)

detta är hur det görs i japan - så jag tycker det e onödigt att hacka för mkt på själva filmen & dess innehåll.

Förarna vet vad de gör & är väl medvetna om riskerna - precis som vilken tävlings/stuntförare som helst.

finns bra mkt värre både från japan, USA & Sverige (plus alla andra länder) om ni vill se det - men sådant har jag slutat att posta - för jag vet att Magnus inte gillar det.

De förarna som kör i filmen är bland japans (världens ELIT) team orange bla.. med Ken Nomura i den sista 4-dörrars Skylinen - han har bla vunnit d1 i japan.

som sagt - tradigt att det hackas på detta sättet när sporten är på ingång i vårt lilla land & under full kontroll av SBF just nu.

MVH/
........kristian - som laddar för fullt med nya grejjer till driftbilen.

combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Anders Jeppsson skrev:
och jag lyckades inte ens ladda ner filmen...

Men det verkar inte som man missade något

Högerklicka på länken och välj: Spara mål som..

Ska du nu vara ordförande för VVTS så får du se till att lyckas, nu börjar vi dina nådiga undersåtar att ställa krav på dig!

Eftersom jag är allätare inom motorsport så har jag inget emot drifting så länge det är seriöst. Rätt underhållande att kolla kontrollen de har på sina bilar i hög fart, det ser ut så som det känns när man kör vissa sladdvänliga dataspel ( obs inte racingsimulatorer ).

Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

Re: hmmmmmm

spelar väl ingen roll om det är drifting eller banrejsing hur bra man än är kan man göra misstag och missbedömningar.

säkerheten går alltid först, f.ö var jag inte på ELMIA i våras så jag har ingen aning men om dom inte ser till att ha lite säkerhet så ska dom fan inte ha uppvisning och stunt körning...

sen om SBF ska ha det som en sport så javisst inget mig emot, OM det finns bra säkerhet.
hur länge tror du du får hålla på med drifting om en bil får punka och åker in i 60-70km/h i folkmassorna?
jag tror den drifting karriären blir kort i sverige...

jag har alltid sett upp till dig men du verkar inte fatta även fast man tycker man har 100% koll så kan något gå åt h***ete..

hoppas du har full koll så inget går åt pipan.. spec när det är flera på banan samtidigt..

//Björne

KristianAE86 skrev:

( 2 år gammal numera)

som folket står lite konstigt till.. då de troligen haft tillgång till hela området precis innan showen.

(Jämför med ELMIA bilshowen i våras) 100% livsfarligt när stuntföraren kommer på full gas i tvåan med sin lilla mc-bil & gör en 360 graders sväng & stannar sladden bara 3-5 meter från PLASTAVSPÄRRNINGARNA. (bakom vilka det står ett par hundra pers packade för att se så bra som möjligt)

detta är hur det görs i japan - så jag tycker det e onödigt att hacka för mkt på själva filmen & dess innehåll.

Förarna vet vad de gör & är väl medvetna om riskerna - precis som vilken tävlings/stuntförare som helst.

finns bra mkt värre både från japan, USA & Sverige (plus alla andra länder) om ni vill se det - men sådant har jag slutat att posta - för jag vet att Magnus inte gillar det.

De förarna som kör i filmen är bland japans (världens ELIT) team orange bla.. med Ken Nomura i den sista 4-dörrars Skylinen - han har bla vunnit d1 i japan.

som sagt - tradigt att det hackas på detta sättet när sporten är på ingång i vårt lilla land & under full kontroll av SBF just nu.

MVH/

BMW Abuser
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

combat skrev:
Högerklicka på länken och välj: Spara mål som..

Gick inte.. Kan bero på att min dator uppvisar tecken på AI (väljer bort sådant som den vet jag inte gillar)

Som ordförande anser jag att drifting är ok att gilla, så länge det inte sker med tyska bilar
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Stingray skrev:
spelar väl ingen roll om det är drifting eller banrejsing hur bra man än är kan man göra misstag och missbedömningar.

säkerheten går alltid först, f.ö var jag inte på ELMIA i våras så jag har ingen aning men om dom inte ser till att ha lite säkerhet så ska dom fan inte ha uppvisning och stunt körning...

sen om SBF ska ha det som en sport så javisst inget mig emot, OM det finns bra säkerhet.
hur länge tror du du får hålla på med drifting om en bil får punka och åker in i 60-70km/h i folkmassorna?

jag har alltid sett upp till dig men du verkar inte fatta även fast man tycker man har 100% koll så kan något gå åt h***ete..

hoppas du har full koll så inget går åt pipan.. spec när det är flera på banan samtidigt..

//Björne

KristianAE86 skrev:

( 2 år gammal numera)

MVH/

björne.. sorry om jag vart lite otydlig -- det var precis det jag menade, som du så klart mkt bättre skrev..

att det inte spelar roll - då man aldrig kan veta när det går sönder något eller man får grepp mitt i en sladd.

K

RXXX7
Örebro
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Det var ju ingen som dog så varför hakar ni upp er?

Det syns att dem vet vad dem sysslar med!

Eller?

www.garabedianracing.com
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

RXXX7 skrev:

Var det där någon form av ironi så tycker jag personligen den var väldigt lätt att missförstå.

Örebro
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Ragnar skrev:
RXXX7 skrev:

Var det där någon form av ironi så tycker jag personligen den var väldigt lätt att missförstå.

Man måste ju skoja ibland och inte vara så allvarliga!

www.garabedianracing.com
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

KristianAE86 skrev:
Stingray skrev:

//Björne

KristianAE86 skrev:

( 2 år gammal numera)

MVH/

björne.. sorry om jag vart lite otydlig -- det var precis det jag menade, som du så klart mkt bättre skrev..

att det inte spelar roll - då man aldrig kan veta när det går sönder något eller man får grepp mitt i en sladd.

K

okey bra, började allvarligt undra över vad det var ni skulle arrangera för något..

BMW Abuser
Citera
Dirtrider
Torshälla
Här sen Aug 2004

William Ekström skrev:

Är det detta som är drifting så fattar jag inte att SBF ville ha det under sitt paraply..
thumbs down thumbs down

Bor du under en sten?

om SBF inte vill ha drifting i sin repertoar, hur kan det då komma sig att Jag och Conny(CJCJCJ) sitter i SBF:s interrims drifting utskott?
och hur kommer det sig att vi håller på att färdigställa utbildnings paket för domare/tävlingsledare för svenska tävlingar?

Jag måste ha missat att SBF inte vill ha med oss, jag får ta och ringa och fråga imorgon.

MVH
/Henrik

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Dirtrider skrev:
William Ekström skrev:

thumbs down thumbs down

Bor du under en sten?

om SBF inte vill ha drifting i sin repertoar, hur kan det då komma sig att Jag och Conny(CJCJCJ) sitter i SBF:s interrims drifting utskott?
och hur kommer det sig att vi håller på att färdigställa utbildnings paket för domare/tävlingsledare för svenska tävlingar?

Jag måste ha missat att SBF inte vill ha med oss, jag får ta och ringa och fråga imorgon.

MVH
/Henrik

Inte för att tycka någonting i sakfrågan..... men du bör träna lite mer på läsförståelsen .... för det Willian skriver är OM det där är DRIFTING så förstår han inte ATT SBF VILL HA MED DRIFTING.....

Men i sakfrågan..... just exemplet ser väl lite dåligt ut på sina ställen men har sett värre i andra FIA godkända sporter..... typ när man åker Rally och publiken står PÅ vägen och flyttar sig precis innan man kommer dit........ Och det är ungefär som att åka i dimma eftersom man inte ser mer än 30-40 meter framåt

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Fredrik - SLC skrev:

Inte för att tycka någonting i sakfrågan..... men du bör träna lite mer på läsförståelsen .... för det Willian skriver är OM det där är DRIFTING så förstår han inte ATT SBF VILL HA MED DRIFTING.....

Men i sakfrågan..... just exemplet ser väl lite dåligt ut på sina ställen men har sett värre i andra FIA godkända sporter..... typ när man åker Rally och publiken står PÅ vägen och flyttar sig precis innan man kommer dit........ Och det är ungefär som att åka i dimma eftersom man inte ser mer än 30-40 meter framåt

mkt bra sammanfattat fredrik.

nu tycker jag att vi har en GRUPPKRAM.

Bilder o videos
Drifting på högsta nivå!
1, 2   >>
3254 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande