| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Billigt kardanlager BMW!!
|
1452 besök totalt |
|
Tjena. Var hittar man billiga stödlager/karanlager till en BMW e30
Tack på förhand.
|
||||
|
Det är i mitt tycke nytt som gäller.
På BMW kostar det drygt 400 kronor har jag för mig. Hos Bildelsimporten kostar det 415 kronor. Motornord tar 395 kronor. Verkar ligga där omkring med andra ord, billigt eller inte bestämmer du. _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
Självklart ska det vara nytt. Inget snack om den saken inte
.
Har för mig att BMW tog lite över 5-hundringen...... Tack för dom tipsen. |
||||
Det är ett vanlig standardlager men det är vulkat i en gummihållare för att dämpa vibrationer. Så här ser det ut när det inte är speciellt användbart..
_________________ /Anton Lillsund |
||||
Mitt lager var heller inte snyggt ... Eller rättare sagt, gummit runt var ihjäl ... Lagret är väl ipressat i en cylinder som i sin tur är vulkad i hållaren? Jag har för mig att mitt var det ... I vilket fall som helst så ger sig nog gummit innan öagret, så byt hela alltet ! ( oj vad kul det är f.ö, lycka till )
_________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||
Det ser ut så här nu. Man får byta hela skiten. Det är ett måste. Ligga där på banab och kardanen får för sig att skena.....d vill man inte!!
|
||||
|
Jag hade alubussningar ett tag på växellådan i somras och invändigt lät bilen som en V10 nu i vintras så förstod jag varför trodde först det var obalans någonstans men jag hade visst inget gummi kvar i stödlagret....
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||
|
400 kr till e30 är ju billigt, ni rejsputtar vet inget ställe som har bra pris på 02 stödlager och hardyskivor? bmw vill ha ca 700 kr styck för dessa :/ dock skall man ju inte snåla in på kvaliten på dessa, så det lutar åt att jag handlar där...
_________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1452 besök totalt |