Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
901 besök totalt |
Lancia Delta 8v eller 16v
Har i tankarna o köpa en Lancia Delta 8v eller 16v 89 - 91 men vilken är roligast ? Eller man ska köpa en lite nyare modell av Lancia 94 till 96 ? _________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||
Haha jag ska också sälja puggen till förmån för en Delta så då kan vi ju bilda lite klubb
![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Min 205:a med MI16 är såld nu o letar efter en lämplig Lancia nu... men jag vet inte om det ska vara 16v eller 8v har hör att dom ska vara roliga båda två men på lite olika vis... är det så ?
_________________ Mikael Göransson _____________________ Tomt i garaget. |
||
16v understyr inte i samma grad som 8v ska gör på gränsen tack vare omfördelningen av drivkraften. Är kurvan tillräckligt snäv eller underlaget halt kan man t.o.m. få ut baken lite ![]() _________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Mycket snack också...
![]() Kör man så på gränsen att man ligger och känner att det är skillnad i kraftfördelning fram och bak så är man nog lätt överkvalificerad för detta forumet gissar jag. ![]() Jag hade en 8v Kat, rykten sa att den hade 16v drivlina och därmed mer drivning bak, all dokumentation sa att den hade mer drivning fram. Än idag vet jag inte vad som stämmer. Vad jag däremot vet är att det sitter en öppen diff fram och en Torsen bak och det lär spela större roll för över/understyrning än de där futtiga procenten i skillnad. står du och funderar mellan en skitfin 8v och en suspekt 16v så tveka inte, köp 8v. Sen att 16v är grymt mycket snyggare med annan huv och så är ju nåt helt annat... ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
901 besök totalt |