Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Fingängade fästöglor bälte
1090 besök totalt
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare

Vill fästa mitt ögelebaserade Momo 6p-bälte i miatans orginal bältesfästen, orginalbulten är av fingängad typ men öglan som följde med Momo-bältet är av UNF-typ.

Finns det fingängade öglor (i så fall var att köpa ?) som är godkänd som infästning- eller det kanske inte finns sådana krav ?

/Joachim

Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005

Hej Joachim Är du säker på att öglan du har fått med till bältet är UNF gängad ? UNF är en fingänga! Jag har UNF gängade Öglor här bara att hämta.

Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003

Trodde det var standard till typ alla bälten med UNF.. 7-16" eller vad det nu är?
Citera
Roggaman
Örnsköldsvik
Här sen Okt 2004

Re: Fingängade fästöglor bälte

Josen skrev:
Vill fästa mitt ögelebaserade Momo 6p-bälte i miatans orginal bältesfästen, orginalbulten är av fingängad typ men öglan som följde med Momo-bältet är av UNF-typ.

Finns det fingängade öglor (i så fall var att köpa ?) som är godkänd som infästning- eller det kanske inte finns sådana krav ?

/Joachim

Mina MOMo bälten fäste jag med medföljande öglebultar i min Datsun's originalbältesinfästningar.

Kolla så att det inte är samma, verkar vara UNF på bältesinfästningarna på de flesta Japs åtminstånde.

Datsun 240Z -73 Blivande banbil
Datsun 280ZX -80 Sommarbil
Ford Probe GT -93 Såld
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Tack för hjälpen hade visst fel typ av ögla från början, hittade också förlängda ögla att köpa från G A Lindberg motorsport

/Joachim

Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004

Vilken gänga man fäster bälten med är såvitt jag förståt det den enda sak som hela bilvärlden lyckats komma överens om, och gfaktiskt infört en standard

--VVTS--
Citera
Skruva banåkabil
1090 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande