| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Material till gokartchassie?
|
1154 besök totalt |
|
Var kan jag köpa rör/stålstänger som kan användas till att svetsa ihop ett rörchassie för en gokart? det ska alltså bli ett hemmabygge... jag har motor och skall nu bygga ett eget chassie. _________________ Christian Göthlin |
||
|
Re: Material till gokartchassie?
Hej, om du har tänkt och köra på bana mot andra kartar så rekomenderar jag dig att köpa ett löst chassie,du kommer inte att få det att funka speciellt bra. Det ligger många timmar och miljoner på att utveckla ett kartchassie idag så det lönar sig inte att göra själv. Har varit på en fabrik och sett vad som krävs för att det ska fungera och man blir lite impad av vilka resurser det läggs ner på kartchassien. Själv så tävlade jag i kart för några år sedan , höll på i 10 år ca, och vet hur små förändringar kan förstöra ett chassie så det blir okörbart. Men om du ska göra ett chassie bara för att köra på gården hemma så fungerar det säkert, enda problemet är att inte många klubbar släpper in hemmabygge på banor då det kan bli problem med försäkringsfrågan odyl. Caper
_________________ Jörgen Bock |
||
|
VA !!
VA sist jag hörde någon bygga en go kart (före min tid) var nog pappa Ronny Pettersson:Bengt _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1154 besök totalt |