Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Material till gokartchassie?
1154 besök totalt
Los Chrillos
Stockholm
Här sen Mar 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

Var kan jag köpa rör/stålstänger som kan användas till att svetsa ihop ett rörchassie för en gokart?
det ska alltså bli ett hemmabygge... jag har motor och skall nu bygga ett eget chassie.

trollhättan
Här sen Dec 2003

Re: Material till gokartchassie?

Los Chrillos skrev:
Var kan jag köpa rör/stålstänger som kan användas till att svetsa ihop ett rörchassie för en gokart?
det ska alltså bli ett hemmabygge... jag har motor och skall nu bygga ett eget chassie.

Hej, om du har tänkt och köra på bana mot andra kartar så rekomenderar jag dig att köpa ett löst chassie,du kommer inte att få det att funka speciellt bra.

Det ligger många timmar och miljoner på att utveckla ett kartchassie idag så det lönar sig inte att göra själv.

Har varit på en fabrik och sett vad som krävs för att det ska fungera och man blir lite impad av vilka resurser det läggs ner på kartchassien.

Själv så tävlade jag i kart för några år sedan , höll på i 10 år ca, och vet hur små förändringar kan förstöra ett chassie så det blir okörbart.

Men om du ska göra ett chassie bara för att köra på gården hemma så fungerar det säkert, enda problemet är att inte många klubbar släpper in hemmabygge på banor då det kan bli problem med försäkringsfrågan odyl.

Caper

Forshaga
Här sen Okt 2003

VA !!

VA sist jag hörde någon bygga en go kart (före min tid) var nog pappa Ronny Pettersson:Bengt

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Metallvaruhuset i Spånga?

Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004

Kraniel skrev:
Metallvaruhuset i Spånga?

Mig veterligen har de inget stål där, utan bara alu, mässing, brons och koppar. Dock är de rätt nyligen uppköpta av tibnor, så de kanske har annat numer.

1154 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande