Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-04-02 Licenskurs på Sviestad
1, 2   >>
6796 besök totalt
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Nog för man hade trott att bankörning skulle vara kul men det här var ju onormalt roligt. Bra folk som höll i det hela också. Han KG var skön

Sen var det ju nån som gick runt med en systemkamera med ett stoooooooort objektiv också och tog kort. Hoppas dom dyker upp här sen.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Var det du som understyrde av banan i chikanen? Hörde att du skrämde livet ur instruktören isf

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Bilder kommer senare ikväll.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Var det du som understyrde av banan i chikanen? Hörde att du skrämde livet ur instruktören isf

Nej det måste varit nån annan. Däremot missade jag en bromspunkt i rondellen men det resulterade inte i något livsskrämmande direkt.

Daniel Ahlin skrev:
Bilder kommer senare ikväll.

Perfekt. thumbs up Med en sån kamera kan man ju bara inte misslyckas

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Hela kursen var ju skitbra! KG var ju ganska kul att lyssna på, fyra timmar tog inte så lång tid ändå.
Sen körningen var ju väldans bra med instruktörer och koner, mycket körning för att vara en kurs rycker jag.

et var kul å träffa lite folk som är lika bankåta som jag är.

Synd bara att mina bromsar mattades efter ca 4 varv, men de kanske beror mest på mig.

Korten ska bli spännande att se!

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Det var riktigt skoj idag måste jag säga...
Att äntligen få köra kadetten på riktigt i år igen var en fröjd... med nya lådan drev den fint ut ur kurvorna och med insuget fick man iaf nån att vrida på huvudet.

I stora drag tycker jag väl att det sköttes bra, lite ironiskt att de inte ens nämde ordet "avkylningsvarv" med tanke på antalet nybörjare... men så var det ju också en 9-5 aero som kom in med rykande bromsar också.. (sa detta till instruktören och han sa "det har du rätt i, måste prata med nästa grupp om det").

Vem var mannen med kameran som hade riktiga teleobjektivet? Såg att han fotade mig nån gån, vore kul o se om det blev nån bra bild på grodan.

Tack allihopa för en trevlig dag, massa nya ansikten till folk här på forumet fick man iaf!
Hoppas man får se er fortsätta med bankörningen, vet att det var första gången för ett gäng.


//Fredrik - som hade kameran i väskan hela dagen, men körde desto mer

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Figgz skrev:
Det var riktigt skoj idag måste jag säga...
Att äntligen få köra kadetten på riktigt i år igen var en fröjd... med nya lådan drev den fint ut ur kurvorna och med insuget fick man iaf nån att vrida på huvudet.

I stora drag tycker jag väl att det sköttes bra, lite ironiskt att de inte ens nämde ordet "avkylningsvarv" med tanke på antalet nybörjare... men så var det ju också en 9-5 aero som kom in med rykande bromsar också.. (sa detta till instruktören och han sa "det har du rätt i, måste prata med nästa grupp om det").

Vem var mannen med kameran som hade riktiga teleobjektivet? Såg att han fotade mig nån gån, vore kul o se om det blev nån bra bild på grodan.

Tack allihopa för en trevlig dag, massa nya ansikten till folk här på forumet fick man iaf!
Hoppas man får se er fortsätta med bankörningen, vet att det var första gången för ett gäng.


//Fredrik - som hade kameran i väskan hela dagen, men körde desto mer

Daniel Ahlin hette kamerakillen. Enligt egen utsago längre upp i tråden ska det komma bilder snart.

För oss påpekade dom iaf att man skulle ta ett avkylningsvarv efter målflagg. Som du sa så hade nog inte den där SAABen gjort det

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Lundin skrev:

Daniel Ahlin hette kamerakillen. Enligt egen utsago längre upp i tråden ska det komma bilder snart.

För oss påpekade dom iaf att man skulle ta ett avkylningsvarv efter målflagg. Som du sa så hade nog inte den där SAABen gjort det


Så det var Daniel? Gissade det, men jag är väl allmänt segtänkt nu efter dagen... 15mil konservburk hem var också väldigt spännande...

Andra gången 9-5:an kom in så skickades han ut solo på banan på 2 avkylningsvarv... stor tung bil och Sviestad, blir lite värme i bromsarna då.

Ska bli kul att få se lite bilder sen med, fotade lite med Karl Birganders kamera, han fotade en hel del samt filmade lite med den så det ska bli riktigt skoj att få se sen... är nyfiken på att höra hur bilen låter utifrån.

Måste säga en sak som var lite synd... det var otroligt dåligt med rejsa.nu-namnlappar på bilarna? Tror jag var ensam om att ha såna på faktiskt...

Tack för mig, dags att sova och återfå krafter!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
Figgz skrev:
Lundin skrev:

Daniel Ahlin hette kamerakillen. Enligt egen utsago längre upp i tråden ska det komma bilder snart.

För oss påpekade dom iaf att man skulle ta ett avkylningsvarv efter målflagg. Som du sa så hade nog inte den där SAABen gjort det


Så det var Daniel? Gissade det, men jag är väl allmänt segtänkt nu efter dagen... 15mil konservburk hem var också väldigt spännande...

Andra gången 9-5:an kom in så skickades han ut solo på banan på 2 avkylningsvarv... stor tung bil och Sviestad, blir lite värme i bromsarna då.

Ska bli kul att få se lite bilder sen med, fotade lite med Karl Birganders kamera, han fotade en hel del samt filmade lite med den så det ska bli riktigt skoj att få se sen... är nyfiken på att höra hur bilen låter utifrån.

Måste säga en sak som var lite synd... det var otroligt dåligt med rejsa.nu-namnlappar på bilarna? Tror jag var ensam om att ha såna på faktiskt...

Tack för mig, dags att sova och återfå krafter!

Vart grejar man rejsiga klistermärken då?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Erik Tryggvesson
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 235



Så var man hemma efter en lång men ack så rolig dag . Började kl. 04:30 från Halmstad så lite trött är man allt . Han knäppa några bilder också.















_________________
/ Erik Tryggvesson
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Kvällens sociala event är avklarade.
thumbs up till Erik som lyckades fotografera min vardagsracer.

Av 300 bilder så borde någon bli bra.


Det kommer mera bilder.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558








_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558









_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3060



Riktigt kul dag tycker jag, rätt schysst bana, lite mycket högersväng bara =)...
Lite mer camber och justerade bromsar så får ni nog däng nästa gång........ skämt å sido så känns det som jag klarade mig överaskande bra, trodde jag skulle få smisk så det räckte å blev över...men 968cs:en va lite svår att hänga på

Daniel, du råkade inte få nåt kort på min bil ? gick ju så långsamt så du borde ju hunnit med det

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Cédric skrev:
Riktigt kul dag tycker jag, rätt schysst bana, lite mycket högersväng bara =)...
Lite mer camber och justerade bromsar så får ni nog däng nästa gång........ skämt å sido så känns det som jag klarade mig överaskande bra, trodde jag skulle få smisk så det räckte å blev över...men 968cs:en va lite svår att hänga på

Daniel, du råkade inte få nåt kort på min bil ? gick ju så långsamt så du borde ju hunnit med det


Jodå den fastnade flera gånger.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Alltså, jag vet hur kul det är att köra..

Men bilderna som lagts upp här! thumbs up thumbs up thumbs up

Dom visar det mesta som är sååå kul med bankörning!!!!

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Lundin skrev:
Figgz skrev:
Lundin skrev:

Måste säga en sak som var lite synd... det var otroligt dåligt med rejsa.nu-namnlappar på bilarna? Tror jag var ensam om att ha såna på faktiskt...


Vart grejar man rejsiga klistermärken då?


Tror att det är detta som åsyftas https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=2861

Edit: Ser ut som om ni haft en underbar dag, måste få tummen ur snart och ordna liscens jag också!

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Riktigt fina bilder Daniel, var ju en där på Kadetten med när jag var ute och körde med instruktör, det var skoj!
(Har du nån mer bild på bilen så kikar jag gärna

Härligt att det var så varmt med trots att det bara är början av april... lyckades ju faktiskt få upp lite lite värme i rdäcken med, inte mycket men alltid något! )

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423


Trådstartare
och har du några mer på min så är jag ju inte svår så heller.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
ErikS
Kalmar
Här sen Jul 2004
Inlägg: 230



håller med där vilken kalasdag!
helkul hela vägen, massa trevligt folk och bra instruktörer..

suget på att ge se ut på bana å öva mer är MER än stort nu

thumbs up för Daniel som var på plats å dokumenterade det hela

_________________
Erik
Citera
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



om det är någon som vill leta så finns det fler bilder
http://82.183.138.246/~daniel/small/


Lundin: Jo det finns fler på din.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
Eftersnack
2005-04-02 Licenskurs på Sviestad
1, 2   >>
6796 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande