Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5227 totalt) |
VLN #3 -2005
Det ser ut att bli fint väder nästa helg. ![]() ![]() http://www.wetter.com/v2/?SID=&L _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Joråsåattehh, vi ska bo hos en mycket förtjusande gammal dam som hyr ut rum, billigt och trevligt. Vi har bokat Der Schwedenraum, vilket innebär toppsviten med utsikt över Adenau. varje gång vi är där, flaggas det med svensk flagga, det kallar jag service... Sen tar det ju nte särskilt lång tid att ta sig till ringen
![]() Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||
Blir nog ett riktigt intressant race då jag misstänker att de flesta team vill testa inför 24h. Gissar på att BMW är på plats med åtminstånde en GTR. De är ju anmälda till 24h med två bilar, men den ena brann ju upp i Pflantzgarten harom dagen.
![]() Edit: BMW kommer inte med någon GTR såg jag nu... Edit 2: Eller kommer de iaf? Det var till förra racet man drog tillbaka sin anmälan pga "tekniska problem". _________________ Anders Dauner |
||||
Re: VLN #3 -2005
Håller på och letar hotellrum, och det svar jag fått hitintills är fullt. > ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Re: VLN #3 -2005
Nu har jag fått ett rum från torsdag till måndag. ![]() Så vi ses i depån på fredagen. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Jag kommer ner under fredagen och ska försöka hinna in i depån så jag tittar gärna förbi en sväng!
Är det någon som vet var man kan se startlistan till helgens lopp? På vln.de fanns det inget i fredags i alla fall. Borde kunna bli ett riktigt stort startfält eftersom 24h står för dörren och inga team har kört speciellt mycket i år! ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Har aldrig hittat någon startlista på nätet. mer än när träningstiderna kommer. Däremot så köpte jag en startlista i depån när jag var nere förra året på VLN. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Den startlista som går att köpa i depån är sällan komplett då jag tror att den bara innehåller de team som är anmälda till att köra hela serien. Det går ju att anmäla sig till enstaka race och då är man nog inte med i den.
_________________ Anders Dauner |
||||
Hm, brann upp? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Woohooo, om 24 timmar har man landat på Frankfurt-Hahn och sitter förhoppningsvis redan i hyrbilen på väg mot Nürburg!!!
![]() Bara nu inte vädret ställer till det igen på lördag... om jag har förstått skvallret på olika sajter rätt så bör väl BMW vara där med Stuck och minst en M3 GTR, likaså Alzen med monstret! _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
För BMW är det antagligen inget större problem att 300.000 euro gick upp i rök. Där finns det resurser, så 24h ska iaf inte vara i fara.
Stuck & co. finns på plats. Dock inte med någon GTR. De vill tydligen spara på bilarna till 24h. ![]() Alzen kör som vanligt, dock med Klaus Ludwig (som ska köra bilen i 24h) bakom spakarna denna gång. Antar att han delar körandet med Uwe Alzen. En av de Volvo S60 som förra året gick (fort) i Mühlner Motorsports regi kommer också till start i det här racet med bla. Ulli Andree som förare. _________________ Anders Dauner |
||||
Arrgghh, jag som så gärna hade velat se M3 GTR:en live... Nåja, Stuck i en 320i STW går ju inte av för hackor det heller och Ludwig är ju en annan gammal barndomsidol som jag bara sett en gång tidigare i FIA GT-Mercan 1998. Lägger man till Zakspeed-Vipern, några V8 Star-bilar, Manthey-Porschen + en drös andra 911:or så finns det ju en hel del att gotta sig åt! Sedan ska det väl finnas en "svenskkryssad" M3 också? ![]() Förresten Anders, vet du om Paczynski kör turbo-Porsche i år också? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
Jo, det finns nog en hel del att titta på i det här racet. ![]() Paczynski har nog ställt undan turbon. Tror att de också drabbades av de restriktioner av laddtrycket som först bara gällde Alzen. Men jag är inte säker där. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Japp, det är nu på lördag. Kval mellan 8:30 och 10:00. Race mellan 12:00 och 16:00. _________________ Anders Dauner |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (5227 totalt) |