Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Appropå banmöten & märkesklubbar
2713 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Det pratas om banmöten och Skoda RS i en annan tråd....

..varför är det så / har blivit så / att det är så mycket märkesklubbar som arrangerar banmöten i förhållande till icke märkesklubbar?

Här sen Nov 2002

Håller med. Tycker det kan vara lika roligt/roligare att åka med andra märken.

Tror inte aktörerna som kör mixat har nått ut riktigt. Känner själv inte till någon som kan tangera tex Pcs eller BMW Sport Clubs upplägg o genomförande av banträff, för stunden.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Det är ju urtrist att behöva byta kompisar bara för att man byter bilmärke.... Stötta de bilmärkesoberoende banträffsklubbarna!!!

thumbs up

Jkpg
Här sen Nov 2002

Japp stötta oss!!! thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag är själv emot märkesfixering men frågan är väl som vi alla vet lite mer komplicerad än så?

Några exempel:
För min egen del så vet jag att jag med en GT2 för 800.000:-skulle köra på ett annat sätt än med ex.vis en Golfetta eller E30 eller Kadett för 15.000:- ?
Dessutom så vet jag (trots att jag då sade tvärtom ) att jag idag kör liite annorlunda än för 10 år sedan.

MVh /Micke

Täby
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:

Som jag förstått det så är ni en klubb med kristna värderingar, vad händer om man konverterar till islam i så fall? Måste man även byta klubb då? (kanske faller på att turbaner inte är godkända enligt SBF)

höfläkt

Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:

och hur många banmöten har ni inplanerade?

Pcs har väl 12-14 och bmwsc 5-6.
När jag skriver banmöte så menar jag träff med körning på motorbana, inte sladdande runt koner på ett nerlaggt flygfält.

Jkpg
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
Porsche-Daniel skrev:

och hur många banmöten har ni inplanerade?

Pcs har väl 12-14 och bmwsc 5-6.
När jag skriver banmöte så menar jag träff med körning på motorbana, inte sladdande runt koner på ett nerlaggt flygfält.

Det blir 3 i år + en Ringen resa

Två eftermiddagar på Anderstorp och en heldag på Sviestad.

Vi har ju inte funnits mer än 2 år så vi har lite att jobba på för att kunna köra fler gånger...

Jkpg
Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Porsche-Daniel skrev:

Som jag förstått det så är ni en klubb med kristna värderingar, vad händer om man konverterar till islam i så fall? Måste man även byta klubb då? (kanske faller på att turbaner inte är godkända enligt SBF)

Japp klubben har kristna värderingar men alla klubbmedlemmar är inte kristna. En del är med bara för att våra träffar är så billiga och trevliga...
Alla är välkomna! thumbs up

Jkpg
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
Jag är själv emot märkesfixering men frågan är väl som vi alla vet lite mer komplicerad än så?

Några exempel:
För min egen del så vet jag att jag med en GT2 för 800.000:-skulle köra på ett annat sätt än med ex.vis en Golfetta eller E30 eller Kadett för 15.000:- ?
Dessutom så vet jag (trots att jag då sade tvärtom ) att jag idag kör liite annorlunda än för 10 år sedan.

MVh /Micke

Jag håller inte med dig här...

Vi har en Ferrari 360 med i klubben och han var med senaste banträffen. Man skärper till sig riktigt mycket när han var på banan även om man kör en gammal M3.
om nån kör vårdslöst så plockas han ju in vare sig han kör en Wartburg eller en Saleen...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:
Micke Holmström skrev:
Porsche-Daniel skrev:

Japp klubben har kristna värderingar men alla klubbmedlemmar är inte kristna. En del är med bara för att våra träffar är så billiga och trevliga...
Alla är välkomna! thumbs up

Sen har väl de flesta i västvärlden kristna värderingar?
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:
Jag håller inte med dig här...
Vi har en Ferrari 360 med i klubben och han var med senaste banträffen. Man skärper till sig riktigt mycket när han var på banan även om man kör en gammal M3.
om nån kör vårdslöst så plockas han ju in vare sig han kör en Wartburg eller en Saleen...

ok.
För det första är det just det jag menar - om alla resonerade som du skulle inte det finnas något problem. Men det är just det jag avser. Alla har inte den insikten, attityden eller inställningen.

För det andra så du en sak smyg-inbyggd i din bild av en banträff, dvs en organisation som faktiskt plockar in "de yviga" och snackar med dem. Det har inte alla banträffar....

Mvh/ Micke
P.S.
Jag har bott i Habo. Kanske skall jag haka på en sväng när jag är hemma och hälsar på mamma och pappa? Våga välja växel som K&Knutters sade! Vägen Mullsjö - Bottnaryd är skön men även Brandstorp - Hökensåsstugan eller Brogårdssand till nämnda stuga!
D.S.

Jkpg
Här sen Nov 2002

BTG skrev:
ok.
För det första är det just det jag menar - om alla resonerade som du skulle inte det finnas något problem. Men det är just det jag avser. Alla har inte den insikten, attityden eller inställningen.

För det andra så du en sak smyg-inbyggd i din bild av en banträff, dvs en organisation som faktiskt plockar in "de yviga" och snackar med dem. Det har inte alla banträffar....

Mvh/ Micke
P.S.
Jag har bott i Habo. Kanske skall jag haka på en sväng när jag är hemma och hälsar på mamma och pappa? Våga välja växel som K&Knutters sade! Vägen Mullsjö - Bottnaryd är skön men även Brandstorp - Hökensåsstugan eller Brogårdssand till nämnda stuga!
D.S.

Det är ju väldigt lätt för mig att sitta här vid datorn och säga att man ska plocka in folk som kör som nötter. Det är betydligt svårare när man står vid banan och skall försöka avgöra om folk har koll på vad de gör... Det är en svår balansakt. Folk måste ju få köra... Jag hoppas att vi lyckas.

OT: Habo har en del höjdarvägar i sin närhet. Tidaholman är en klassiker. Sveriges bästa motorcykelväg enligt Bike.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Porsche-Daniel skrev:
Det är en svår balansakt. Folk måste ju få köra... Jag hoppas att vi lyckas.

Det tror jag säkert ni gör. Ditt resonemang "andas" en sådan inställning. thumbs up
Men som exempel: Jag var på en banträff (ingen nämnd ingen klämd ) förra året där ett antal bilar kördes okontrollerat. När jag påpekade det för organisationen undrade de vad jag menade?? Den sortens körning var norm hos dem!
(Som ref. kan jag säga att om Sport Club hade arrangerat hade bilarna omedelbart svartflaggats.)

Det är liksom olika trots att man tror sig mena samma sak...

Mvh / Micke

Laholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hmm, att det vore roligt att köra med blandade bilar är vi rätt eniga om. Men *varför* har det blivit så att det är sån övervikt på märkesbunden körning?

Här sen Nov 2002

Som jag pointade tidigare, märkesklubbarna har utbudet. Övriga aktörer inte. För närvarande skall sägas. Jag hoppas Porsche-Daniel får en "satans" fläkt i ökandet av medlemmar o banmöjligheter.

Jkpg
Här sen Nov 2002

höfläkt skrev:
Som jag pointade tidigare, märkesklubbarna har utbudet. Övriga aktörer inte. För närvarande skall sägas. Jag hoppas Porsche-Daniel får en "satans" fläkt i ökandet av medlemmar o banmöjligheter.

Jag hoppas också att vi blir större. Vi är cirka 500 nu men alla gillar inte att köra på bana. Vår klubb är för alla motorintresserade och det har både fördelar och nackdelar.

Största problemet att ha fler gånger är, förutom att det inte finns tider på en enda bana i södra sverige, den ekonomiska risken. Sviestad till exempel kostar 16500:- moms = 20500:- och det är rätt mycket pengar att ligga ute med för en liten klubb. Då är Sviestad en billig bana att hyra.

Men för att återgå till det ursprungliga ämnet

För att ha en klubb så måste man ha något gemensamt. Då är ett bilmärke en bra grej att samlas runt. Det är smidigt att ha skygglappar på och tro att just det märket man själv har är världens bästa och att folk håller med en. Det är jobbigt att lyfta blicken och titta sig omkring och se andra märken...
Men så finns det ställen som rejsa.nu där man kan prata om bilar i allmänhet och racening i synnerhet.

Mycket text och lite sagt...

Men varför inte det har bildats nån klubb för hobbyracers kan jag inte svara på.

Det kanske är dags nu...

Stockholm
Här sen Dec 2002

Porsche-Daniel skrev:
Men varför inte det har bildats nån klubb för hobbyracers kan jag inte svara på.

Det kanske är dags nu...

Är inte medlemsskaran här på rejsa.nu en bra grund att börja med...?

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Allmänt banåkaforum
2713 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande