Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Ännu en svängjänk!
2068 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13355


Trådstartare
Ännu en svängjänk!

I mitt försök att amerikanisera rejsa.nu lägger jag här in en ny svängvänlig jänk.
Kanske inget rejsåk (den har AC... ), men den hade gjort sig i "våra banåkarbilar"

http://www.rscamaro.com/Pictures.html









Va fasiken är det som står i bakgrunden?
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



riktigt läcker det i bakgrunden ser ju ut som en concorde-cockpit i miniatyrformat

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Det ser ut som er Ercoupe i bakgrunden, en flygmaskin som konstruerades i slutet av förtiotalet för att kunna flygas av vem som helst. Den har kopplade skev och sidroder, inga pedaler alltså. Den har även en utslagsbegränsning på höjrodret så att den inte kan stalla eller spinna.

_________________
//Mikael Jardstam
Citera
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003
Inlägg: 662



Citera
Stefan205
Nyköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 113



Very nice

_________________
Stefan Eriksson
Kör: Svart 205 S16
Citera
Barbapappa
Mölndal
Här sen Feb 2003
Inlägg: 1837



Sååå läcker! thumbs up

_________________
Peter Karlsson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 918



Gött götti gött gött......

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1447



äääää det där är inget att ha!!




jag har sett på zatzy att man ska ha en standard Skyline R34GTR, gärna med massa fet plast och en häftig vinge som bara get drag och inget downforce..

finns ju inget som slår dom legendariska standard japsarna hehe


*detta inlägg är skrivet med en stor portion ironi och grundar i en liten konflikt imellan några britter på irc som tycker R34GTR är världens snabbaste och coolaste bil org.. Och bli bara bättre om man skicka på ett öppet filter och en 7½" slut(stup)rör*


ps. Jeppsson sluta retas med massa bilder på coola svängiga jänkare och fixa pontiacen och se till så man får se den på någon av lazzats konbanor i sthlm..

_________________
//Björn Strömberg

BMW Abuser
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 11062



Har den hydraulisk styrning??

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Re: Ännu en svängjänk!

Anders Jeppsson skrev:
I mitt försök att amerikanisera rejsa.nu lägger jag här in en ny svängvänlig jänk.
Kanske inget rejsåk (den har AC... ), men den hade gjort sig i "våra banåkarbilar"

http://www.rscamaro.com/Pictures.html



Va fasiken är det som står i bakgrunden?


Skit i vad som står i bakgrunden-HUR har dom fått upp bilen på ställningen???

Eller: om dom byggt bilen monterad på ställningen-hur fick dom ner bilen från den?
Jag kan se det framför mig:
Ahhh...ÄNTLIGEN KLAR! Hmmmmm.....få se nu, om jag kapar varje ben två cm i taget, då borde jag kunna få ner bilen på backen utan att den tippar?

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 7255

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Stingray skrev:
jag har sett på zatzy...


Yepp, Yatzy sitter inne med sanningen!

För övrigt tycker jag att Jeppson ska sluta posta porr, det kan vara straffbart.

_________________
Daniel Östlund
Min Linkedin-profil
Kör många bilar
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13355


Trådstartare
Kraniel skrev:
Stingray skrev:
jag har sett på zatzy...


Yepp, Yatzy sitter inne med sanningen!

För övrigt tycker jag att Jeppson ska sluta posta porr, det kan vara straffbart.


Ta det lugnt, min internetleverantör stänger nog av mig om jag postar för mycket porr...

Jag ska leta upp en ny till nästa vecka
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Re: Ännu en svängjänk!

Tobbe... skrev:
Anders Jeppsson skrev:
I mitt försök att amerikanisera rejsa.nu lägger jag här in en ny svängvänlig jänk.
Kanske inget rejsåk (den har AC... ), men den hade gjort sig i "våra banåkarbilar"

http://www.rscamaro.com/Pictures.html



Va fasiken är det som står i bakgrunden?
[.img]http://www.rscamaro.com/images/rsCamaro/front-view-car.jpg[/img]


Skit i vad som står i bakgrunden-HUR har dom fått upp bilen på ställningen???

Eller: om dom byggt bilen monterad på ställningen-hur fick dom ner bilen från den?
Jag kan se det framför mig:
Ahhh...ÄNTLIGEN KLAR! Hmmmmm.....få se nu, om jag kapar varje ben två cm i taget, då borde jag kunna få ner bilen på backen utan att den tippar?

Hmm, några tänkarbara alternativ:

Garagedomkraft med feta mellanlägg
Svetsa en ramp
Lyfta med hjälp av 318 styrkelyftar-dvärgar
Skruva isär allt och montera ihop bilen igen utan ställningen
Lyftkran
Teleportering till garageuppfarten
"Joos de fååårs"
Stirra på bilen tills den skuttar ner självmant
Gräva ett hål under ställningen

Nu är det nog bäst jag försöker sova igen...
Citera
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194



Re: Ännu en svängjänk!

Alexi Törnqvist skrev:
Tobbe... skrev:
Anders Jeppsson skrev:
I mitt försök att amerikanisera rejsa.nu lägger jag här in en ny svängvänlig jänk.
Kanske inget rejsåk (den har AC... ), men den hade gjort sig i "våra banåkarbilar"

http://www.rscamaro.com/Pictures.html



Va fasiken är det som står i bakgrunden?
[.img]http://www.rscamaro.com/images/rsCamaro/front-view-car.jpg[/img]


Skit i vad som står i bakgrunden-HUR har dom fått upp bilen på ställningen???

Eller: om dom byggt bilen monterad på ställningen-hur fick dom ner bilen från den?
Jag kan se det framför mig:
Ahhh...ÄNTLIGEN KLAR! Hmmmmm.....få se nu, om jag kapar varje ben två cm i taget, då borde jag kunna få ner bilen på backen utan att den tippar?

Hmm, några tänkarbara alternativ:

Garagedomkraft med feta mellanlägg
Svetsa en ramp
Lyfta med hjälp av 318 styrkelyftar-dvärgar
Skruva isär allt och montera ihop bilen igen utan ställningen
Lyftkran
Teleportering till garageuppfarten
"Joos de fååårs"
Stirra på bilen tills den skuttar ner självmant
Gräva ett hål under ställningen

Nu är det nog bäst jag försöker sova igen...



_________________
Nu Porsche 996 Turbo.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Re: Ännu en svängjänk!

Alexi Törnqvist skrev:
Tobbe... skrev:
Anders Jeppsson skrev:


Va fasiken är det som står i bakgrunden?


Skit i vad som står i bakgrunden-HUR har dom fått upp bilen på ställningen???

Eller: om dom byggt bilen monterad på ställningen-hur fick dom ner bilen från den?
Jag kan se det framför mig:
Ahhh...ÄNTLIGEN KLAR! Hmmmmm.....få se nu, om jag kapar varje ben två cm i taget, då borde jag kunna få ner bilen på backen utan att den tippar?

Hmm, några tänkarbara alternativ:

Garagedomkraft med feta mellanlägg
Svetsa en ramp
Lyfta med hjälp av 318 styrkelyftar-dvärgar
Skruva isär allt och montera ihop bilen igen utan ställningen
Lyftkran
Teleportering till garageuppfarten
"Joos de fååårs"
Stirra på bilen tills den skuttar ner självmant
Gräva ett hål under ställningen

Nu är det nog bäst jag försöker sova igen...


Dina förslag är tänkvärda, och i en del av fallen genomförbara. Men alla har gemensamt att du utgår från Nissan 200 perspektiv och inte Camaro-pespektiv. Men som du skrev, det lättaste är nog att gräva en grop och tippa ner skiten i. Vem saknar en Nissan, när det finns två miljarder ex till av dom?


_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Alexi Törnqvist
Sigtuna
Här sen Nov 2003
Inlägg: 967



Du har en bra poäng där. Gamla jänkare väger ju ungefär som 2 miljarder riskokare, så det är väl egentligen bara att låta bilen stå sådär över natten tills ställningen sjunkit genom golvet och bilen står på hjulen.
Citera
Bilder o videos
Ännu en svängjänk!
2068 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande