| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byte av Porscheskivor
|
1176 besök totalt |
|
Byte av Porscheskivor
Hallå. Någon som vet var man får tag på denna typen av skivor. Jag har dessa på på min Audi TT och undrar om den de skruvarna som håller skivan (på bild) är något special eller om fästena ser ut så standard. I så fall, finns det olika hålmönster? Skivorna är 32mm om jag är rätt informerad. Från Porsche 996. Behöver hjälp att förstå vad jag ska fråga efter och var man ska handla.
Mvh, Daniel _________________ Daniel Arenholm |
||
|
Lasse på www.kvickmc.se
Så här sade Lasse på www.kvickmc.se: ...Det ser ut som både skivor och ok kommer från Porsche, problemet med detta är att Brembo tillverkar dessa ok och skivor endast som OEM utrustning och dom finns ej för eftermarknadsförsäljning. Skall du ersätta skivorna utan ombyggnad får du kontakta någon Porsche återförsäljare. Vad vi kan erbjuda är Brembo racing rotorer då behöver jag veta diameter och tjocklek på skivorna. Hubbar har vi ingen möjlighet att hjälpa till med.... 1. Vad är racing rotorer? 2. Vad är hubbar? 3. Råd tack....vända sig till Porsche (i så fall vilken i Sthlm) eller Lasse Mvh, Daniel _________________ Daniel Arenholm |
||
|
Re: Lasse på www.kvickmc.se
Hahaha, alla Porsches delar finns som reservdelar i närmsta Porschecenter eller i valfri Porsche tuningshop i sverige. Jag kör med 100% porsche bromsar i min 911 SC, jag har köpt dom genom att angett vilken modell jag vill ha delar ifrån. Ta med skivorna och "hubbarna" vilket är det som håller i skivorna till närmsta Porsche center och be dom hitta rätt åt dig men hubbarna bör du behålla då TT och Porsche inte ens har samma bultcirkel. _________________ Kör cheva numer. |
||
|
Lasse på www.kvickmc.se
Så här sade Lasse på www.kvickmc.se: ...Det ser ut som både skivor och ok kommer från Porsche, problemet med detta är att Brembo tillverkar dessa ok och skivor endast som OEM utrustning och dom finns ej för eftermarknadsförsäljning. Skall du ersätta skivorna utan ombyggnad får du kontakta någon Porsche återförsäljare. Vad vi kan erbjuda är Brembo racing rotorer då behöver jag veta diameter och tjocklek på skivorna. Hubbar har vi ingen möjlighet att hjälpa till med.... 1. Vad är racing rotorer? 2. Vad är hubbar? 3. Råd tack....vända sig till Porsche (i så fall vilken i Sthlm) eller Lasse Mvh, Daniel _________________ Daniel Arenholm |
||
|
Re: Lasse på www.kvickmc.se
1. Coolt namn på en bromsskiva utan hub, dvs bara slitbanedelen. 2. Det som "racingrotorn" sitter fast i. 3. Nu är jag ingen Porscheexpert men heter det inte K3 här i Sthlm för Porschåkare. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Byte av Porscheskivor
|
1176 besök totalt |