| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
60mm sänkfjädrar på E30 - för mycket ?
|
1471 besök totalt |
|
Jag har kommit över ett set Weitec-fjädrar (som jag hade hoppats skulle ge en 40mm sänkning),men efter lite efterforskning så visar det sig att dom ger 60/60mm sänkning. Blir inte det lite väl lågt? Konstiga hjulvinklar? Nån som åkte med 60/60 på E30? _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
|
Hade något i stil med 60mm sänkning när jag köpte bilen
(den höjdes en bit med Koni & kilen (40mm)) Inte världens mest praktiska sänking, skrapade i det ena och det andra... hål i katten så den fick bytas, sen fick man åka på snedden såfort det kom ett fartgupp... Men kidsen tyckte att det var fränt
|
||
|
hmm jag ändrar mig, skickade inte alls någon bild för den kom tillbaka med ngn error om att din emailadress inte fanns hos hotmail?
_________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
Inte undra på...jag har skrivit fel mailadress! Men nu är det ändrat...
Jag bestämt mig för att provmontera fjädrarna ändå och se hur det blir...
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||
|
Re: 60mm sänkfjädrar på E30 - för mycket ?
Bak är det nog OK , men fram får du räkna med en viss självstyrning i gupp, 30 mm brukar vara max _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
hej Petri.. jag har åkt med en APEX 60/60 som var kapade till ca 80/80mm sänkning och det gick fint.. har även kört med weitec 60/60 med ställbara dämpare.. tyckte dock de weitec fjädrarna var lite för mjuka...
|
||
Det är just det jag är rädd för..felaktiga hjulvinklarna...att den blir stötig och låg det hör till...
Nåväl...jag får som sagt prova & testa... Den bör ju iallafall kränga mindre..
||
ok...det är som vanligt då med gatfjädrar...dom känns hårda och fina på gatan men på bana hopplöst gungiga..
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1471 besök totalt |