Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2005 varvtider
1105 besök totalt
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare

om man klickar på startnumren på denna sida, så får man se varvtiderna för respektive bil:
http://adac.24h-rennen.de/content/result_index.asp

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Tack för den Peeter thumbs up Kul läsning

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Är det någon som har koll på hur lång tid årets variant av GP-slingan tog av den totala varvtiden?

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Kändes inte som det tog så lång tid för bilarna att ta sig runt där när man satt på läktarna, iofs ser man ju inte bilarna hela tiden. Någon tid har jag tyvär inte.

Bromma
Här sen Dec 2002

Tackar - nu kan man avbryta packandet en stund!

Mvh
Anders

Magnus H
Göteborg
Här sen Aug 2004

Peeter skrev:
Är det någon som har koll på hur lång tid årets variant av GP-slingan tog av den totala varvtiden?

Vi pratade om detta där nere. Vill minnas att Richard sa att de åkte exakt samma "variant" av GP banan som DTM bilarna gör. Jag hörde även vad det tar för dem i tid men jag kommer tyvärr inte ihåg detta.

Bromma
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:

om vi tittar på Morin så körde de sitt snabbaste varv på 9.54 vilket enligt ADAC ger 153.6 km/h i snitt.

9 x 60 = 540 plus 54 = 594 sekunder. Delat med 3600 sekunder ger 0,165 timmar. Om man kör 153,6 km/h i timmen i 0,165 timmar så kommer man 25,344 km vilket alltså är ett helt varv. Om NS då är 20,8 så blir GP-banan i den tappning de körde 4,544 km. Om vi antar lika snitthastiget på båda slingorna så blir tiden på GP-banan 0,029583333 timmar, dvs 106,5 sekunder. Dvs man skall dra bort ca 1.46 vilket get en tid på NS på 8.08 - låter väl ganska rimligt med tanke på trafik och underlag. Eller är jag helt ute och cyklar?

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Anders Jonsson skrev:

låter väl ganska rimligt med tanke på trafik och underlag. Eller är jag helt ute och cyklar?

Hittar inget som fäller ditt resonemang thumbs up
Men vilka tider Alzen och de andre riktiga fartfantomerna hade

Bromma
Här sen Dec 2002

Magnus H skrev:
Vi pratade om detta där nere. Vill minnas att Richard sa att de åkte exakt samma "variant" av GP banan som DTM bilarna gör. Jag hörde även vad det tar för dem i tid men jag kommer tyvärr inte ihåg detta.

Jag fick intrycket av den här bansträckningen - med återupplivat Castrol S - var en specialare för 24-timmars. Varför skulle inte DTM köra Mercedes arenan?? Dessutom har inte DTM varit på Nürburgring i år ännu och den här sträckningen var väl ny?

Nürburgring
1105 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande