Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1105 besök totalt |
24-timmars 2005 varvtider
om man klickar på startnumren på denna sida, så får man se varvtiderna för respektive bil: http://adac.24h-rennen.de/content/result_index.asp _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Vi pratade om detta där nere. Vill minnas att Richard sa att de åkte exakt samma "variant" av GP banan som DTM bilarna gör. Jag hörde även vad det tar för dem i tid men jag kommer tyvärr inte ihåg detta. ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Hansson |
||
om vi tittar på Morin så körde de sitt snabbaste varv på 9.54 vilket enligt ADAC ger 153.6 km/h i snitt. 9 x 60 = 540 plus 54 = 594 sekunder. Delat med 3600 sekunder ger 0,165 timmar. Om man kör 153,6 km/h i timmen i 0,165 timmar så kommer man 25,344 km vilket alltså är ett helt varv. Om NS då är 20,8 så blir GP-banan i den tappning de körde 4,544 km. Om vi antar lika snitthastiget på båda slingorna så blir tiden på GP-banan 0,029583333 timmar, dvs 106,5 sekunder. Dvs man skall dra bort ca 1.46 vilket get en tid på NS på 8.08 - låter väl ganska rimligt med tanke på trafik och underlag. Eller är jag helt ute och cyklar? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Hittar inget som fäller ditt resonemang ![]() Men vilka tider Alzen och de andre riktiga fartfantomerna hade ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Jag fick intrycket av den här bansträckningen - med återupplivat Castrol S - var en specialare för 24-timmars. Varför skulle inte DTM köra Mercedes arenan?? Dessutom har inte DTM varit på Nürburgring i år ännu och den här sträckningen var väl ny? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1105 besök totalt |