Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sköt om [quote] taggarna!
704 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

När ni svarar så är det ibland bra o tydligt o inkludera en fråga från tidigare i tråden som ett citat o det tycker jag ni sköter bra! Men när ni gör det (dvs trycker på "Quote"-knappen istället för "Skriv svar"-knappen) så slarvar vissa med att se till att markörerna/taggarna som visar var citatet börjar o slutar är hela och kompletta. Och då blir det heltossigt....

Det MÅSTE börja med en komplett sån här:
[quote="nåt namn här"]

och måste avslutas med en snarlik hel och komplett:
[/quote]

Det vanligaste är att det fattas en "]" Dvs det står bara [quote och då pajar hela grejen.... Om det fattas en hel börjar-här-tagg eller en hel slutar-här-tagg så blir det självklart helknas osså.

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: Sköt om [quote] taggarna!

Magnus Thomé skrev:
När ni svarar så är det ibland bra o tydligt o inkludera en fråga från tidigare i tråden som ett citat o det tycker jag ni sköter bra! Men när ni gör det (dvs trycker på "Quote"-knappen istället för "Skriv svar"-knappen) så slarvar vissa med att se till att markörerna/taggarna som visar var citatet börjar o slutar är hela och kompletta. Och då blir det heltossigt....

Det MÅSTE börja med en komplett sån här:
[quote="nåt namn här"]

och måste avslutas med en snarlik hel och komplett:
[/quote]

Det vanligaste är att det fattas en "]" Dvs det står bara [quote och då pajar hela grejen.... Om det fattas en hel börjar-här-tagg eller en hel slutar-här-tagg så blir det självklart helknas osså.

Jag tror det beror på att det är svårt att markera precis det man vill ta bort i ett tidigare inlägg, om man bara vill spara det "gottaste"!
om man försker markera from en "[-tagg" så får man oftast med taggen innan, Dvs "]-taggen".
Jag har lärt mig att strunta i att ta med "[-taggen" när jag skall markera något och ta bort den i efterhand.
Motsvarande gäller givetvis även för avslutningstaggen "]" och påföljande "[-tagg".
Hoppas detta "tips" hjälper några andra att göra rätt!

Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Vi försöker att se till att du har något vettigt att göra. Det där som du
skriver om känner ju alla till.

Jan Nagy
Citera
Allmänt banåkaforum
704 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande