Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som har en G50 växellåda och kan ta lite mått?
539 besök totalt
SteQve
Täby
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Då min studentekonomi > inte tillåter mig att köpa lådan än så vilja kunna bygga klart ramen ändå. Den vanligaste (vad jag sett) lådan vid byggen med mittmonterade motorer verkar vara G50 (eller liknande) från porsche. Jag skulle behöva lite mått på den låda som är vanligast eftersom en som är "vanligast" kommer nog passa mig fint. Har inte haft så stora funderingar på låda. Jag behöver lite info för att se att jag inte täpper igen ramen precis där jag behöver få ut drivaxlarna.

Jag förstår att jag kommer väcka förskräckelse med att bygga ramen utan lådan Men motorn har jag och om jag bara vet längd, bredd samt vart drivaxlarna skall fästas på lådan kan jag med ganska god precision rita in lådan.

om någon tycker att jag är på väg att välja fel låda så säg till. Men G50 verkar finnas i olika uppsättningar och verkar kunna gå att få tag i begagnad. Därav mitt val, samt att jag sett den i andra hemmabyggen och andra tillämpningar som inte är "original".

Ni kanske även vet vad en sådan låda kan tänkas kosta? (dvs den ni måttar/rekomenderar)

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647
Citera
Skruva banåkabil
539 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande