Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1924 besök totalt |
Kommande "rekordförsök" på Nordschleife?
Är det någon som vet/har hört något om kommande försök att sätta bra tider på Ringen? Det jag kan bidra med är att Sport Auto skrev för några nr sedan att Ferrari hade "lovat" dem en Enzo nu på vårkanten för Supertest, likaså skulle Ford släppa till en Ford GT. Förra året skrevs det något om att prova Gallardon med sportdäck också. Nya M6:an blir intressant. Ska den orka under 8 min (vilket ju M5:an misslyckades kapitalt med)? Skulle inte Göransson och/eller von Saurma köra Loaded-CSL:en (igen)? olaf Manthey har ju deklarerat att han ska prova när vädret tillåter, troligen med en M700 som utgångsbasis. Michael Düchting som körde 7:18 i höstas ska tydligen revidera Donkervoorten för ett nytt försök. Fler bud någon? Blir det något med Koenigseggen t.ex.? _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
Re: Kommande "rekordförsök" på Nordschleife?
De väntar fortfarnade på att Horst och killarna skall komma tillbaka med en tid för körningen. CSL'en har för övrigt blivit märkbart rappare i år ![]() ![]() _________________ Magnus Hansson |
||
Donkerjoxen kan de (enligt mig) revidera hur mycket de vill. Det är ju ingen gatbil. Har sett den på ringen flera gånger och den har inte haft regplåtar vid något av tillfällena. Visa mig ett "Fahrzeugbrief" där vingarna och slicksen är inskrivna så ska jag börja tänka i andra banor.
![]() Edit: Jag vet att det finns en gatlegal version av den bilen, men jag kan faktiskt inte se några likheter... _________________ Anders Dauner |
||
Re: Kommande "rekordförsök" på Nordschleife?
M700 ![]() http://www.rs6.com/forum/showthread. http://www.rs6.com/forum/showthread. Tror denna bil är i Japan nu. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() Själva testar vi loaded mellan den 7:e och 11:e augusti. |
||
Jodå, Horst får allt ngt att bita i
![]() Det känns i vilket fall bra nu. Förtroendet för bilen hos oss och Richard Göransson är just nu på topp. Vi får hoppas att det håller ända fram. och av Aftonbladet att döma så är även vår racerkonung övertygad av CSL:ens egenskaper efter den lilla provturen av loaded förra året. Han har ju nu gått å köpt sig en CSL ![]() |
||
Jaha, och när får man se honom här på forumet då? ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||
Det börjar dra ihop sig! Hur gick testerna 7:e och 11:e? Ska bli oerhört intressant att se vad HvS inte bara sätter för tid utan tycker allmänt om bilen... _________________ Nordschleife: 626 varv |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1924 besök totalt |