| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Stötdämpar-/fjäderfråga E30 323i
|
759 besök totalt |
|
Nytt projekt har börjat ta form... En BMW 323i -86 är inhandlad och donas med för att den ska bli banduglig. Den kommer inte gå gata enda minsta så allt är helt kompromisslöst om det inte vore för ekonomin som är minst sagt begränsad. Det är ett riktigt ultimat budgetbygge. Därför ställer jag denna fråga: Var hittar man mycket billiga dämpare/fjädrar som är det bästa man hittar för banbruk helt utan några som helst gattankar? och vad ska man leta efter? Självklart ska det då passa till ovan nämnda bil. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
|
Har du tillgång till ett par lämpligt slitna Bilstein Sprint eller Koni? Renovering brukar inte vara så dyrt och då kan man passa på att shimsa om stötdämparna till lite mera bananpassade värden.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
|
Har inte tillgång till detta i dagsläget. Verkar vara svårt att hitta begagnade hyfsade prylar. Antingen är de sopor eller så är de nya och då är priserna därefter.
Ingen som råkar sitta på en uppsättning? _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
|
Ev så är mina gula konis till salu så småningom. Jag undersöker marknaden just nu för vettiga dämpare och fjädrar men det dröjer minst en månad innan det blir tal om ett byte. Om det inte är bråttom och det verkar intressant så kan jag ju höra av mig då isåfall?
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
|
Låter helt strålande! Desto fortare desto bättre, men det skulle förvåna mig om det hinner tyka upp så många satser sportdämpare för vettiga priser innan du ska byta.
Vore kanon om du ville höra av dig då! _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
![]() |
Skruva banåkabil
|
759 besök totalt |