| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
336:an vägd - konstig fördelning?
|
1546 besök totalt |
|
Måste säga att jag blev glatt överaskad. Många har häcklat den för att vara framtung och okörbar, men jag har tyckt att den känts bra på vägen. Nu har jag facit. 56/44 är fördelningen. Dock är jag lite brydd över den individuella fördelningen. VF: 361 HF: 323 VB: 251 HB: 279 Bilen har varit krockad innan... är detta ett resultat av det? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Lite frågor...
Stod vågarna i våg och inpassade i höjd? Utan förare misstänker jag? Är bilen lika hög Vfram/Hfram och likaså bak? Diagonalen är ju inte speciellt jämn... Måste vara viktigt även i drifting så bilen beter sig likadant och både höger och vänster. Prova med typ halv tank och pilot på plats och se vad det bär hän då. om det ser ut som det gör nu skulle jag, om jag inte hade justerbara ben, lägga i en distans på vänster bak. Hur tjock får du testa fram men det är inte mkt det handlar om. Kan du så höj lite höger fram oxå för att kompencera ut ändringarna. |
||||
|
Hur vågarna stod törs jag inte svara på... det var på en relativt nyasfalterad parkering. Gör det att man kan ta det med en nypa salt?
Jag har ibland tyckt att bilen sett lägre ut höger fram, nu när du nämner det. ska nog ut och kolla det ordentligt. Vikten var utan förare. Man kanske skulle skaffa justerbara ben ändå? _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
ja, justeringarna behöver ibland inte vara mer än ngn eller nga mm på en stum racebil så ojämn asfaltsparkering säger...inte ett skvatt tyvärr. Mer än att du TROLIGEN har lite diagonalvikt som inte lirar.
Corner weight = setupbord eller motsvarande, eller inte alls! Justerbara ben är ju inte fel, men oxå inte heller gratis. När du mäter höjden, gör det då på tex inre länkarmsinfästningen/marken. Då förvirras man inte av skärmar som sitter på tre kvart osv. |
||||
|
vet att det är lite OT men hur långt bak var du tvungen att flytta motorfästena?
(och hur mkt masserande av torpeden..) jäkligt sugen på en svängvänlig 335'a till nästa sommar om jag har kvar bilen..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
Vet inte, det är inte jag som bygt den. Torpedväggen ser inte rörd ut alls, vad jag sett. Ang motorfästen så är jag lite osäker, men jag tror jag läste på autopower att man tar ett från ngn 530 och det andra från en nyare 3-serie. Du är välkommen att krypa runt under/i bilen om du vill. Slå mig en signal så styr vi upp det. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
|
Fästena till Alpina B6 lär passa även den motorn (M5).
Finns att köpa på BMW som reservdel. |
||||
|
Re:
Det är en prisvärd konvertering. Det finns massor med info om det på www.e30.de till höger under 335. Jag är själv inne på mitt andra 335-bygge så har du fler frågor så är det bara att höra av dig
|
||||
|
Re:
var på väg att bygga leksak av min svarta, men sedan kom sambo och planer att köpa hus så vi får väl se om en 6-10 år eller något sånt innan man lär ha råd att bygga bil..
(..tills dess blir det att smiska 320iM'en med 125hk..) _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1546 besök totalt |