Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-05 Motorklubben Mantorp
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9462 totalt)
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 73


Trådstartare
Jag vill bara rikta ett stort tack till er arrangörer för en toppendag på Mantorp.
Det var längesedan jag hade så kul och minnerna kommer att sitta i ett bra tag till.

I morgon blir det en rejäl tvätt av min stackars bil för att utreda hur mycket som måste lackas om efter strapatserna bland LECA kulorna...

Hoppas att ni andra kom hem tryggt för egen maskin

/Rickard - Med blästrad riskokare


_________________
Rickard Franklin
Volvo V50 T5 -06
Yamaha FZ6-N -06
Citera
AndersC
strängnäs
Här sen Jan 2005
Inlägg: 347



Ja tack motorklubben och alla instruktörer ! thumbs up för en riktigt givande dag

stort tack även (SMHI) som såg till att det inte blev en enda regn droppe

(Rikard) hoppas att det räcker med polerings maskinen

_________________
ANDERS CALMEGÅRD
Citera
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 73


Trådstartare
Det är nog ingen fara! Det är nog värre för den blå SAABen. Bilden besvarar nog frågan: "Undrar hur långt han kommer med den turbon"
Hoppas att allt gick bra till slut


_________________
Rickard Franklin
Volvo V50 T5 -06
Yamaha FZ6-N -06
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537



Tack själva! Tack alla deltagare, funktionärer och instruktörer som gjorde detta till en dag att minnas! och mot alla odds tittade t o m solen fram emellanåt. thumbs up

Måste bara få klargöra, med tanke på bilderna nedan, att vi hade INGA allvarliga incidenter öht på banan idag! Alla skötte sig utomordentligt och det lilla som hände krävde inte ens någon organisatörsinsats. (Förutom att sopa grus efter Rikard, då... ) Saaben gick inte sönder i någon banincident, vad jag vet.

Bilder kommer på Motorklubbens site inom kort.


_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jag fixade till formen på rubriken något!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Vill passa på och tacka för ett väl genomfört arrangemang! Tyvärr blev kameran liggande i dragbilen. Det var helt enkelt för mycket köra och depåsnack för att den skulle komma fram.

Dagen flöt på bra både under och mellan passen. Jag som bara kört Mantorp en gång tidigare uppskattade genomgången på banan. Första varven kollade jag mer oljetrycksmätare än apex dock. Elektiska givaren till oljetryckslampan (modell större) hade vibrerat sönder så jag hade disco i kupén. Mekaniska givaren funkade dock, så efter lite pill kunde jag koncentrera mig på körningen istället.

Jag är mest van vid Kinnekulle, Knutan och Gelleråsen så långa Mantorp var en utmaning. Ett par viktiga och riktigt hårda inbromsningar som jag inte riktigt fick kläm på. Det flöt på i kurvorna och ur kurvorna men det kändes fegt in i vissa. Framför allt efter långa rakan. Däremot var Parisern och hela det partiet efter målrakan riktigt roligt i min bil.

Även jag fick smaka lite grus då jag bromsade på mig i chikanen men det var inte värre än att jag kunde studsa över gruset och vara ute igen. Lite skamset bara...

Hoppas att någon fick några bilder att publicera. En bild jag skulle vilja publicerat var när Kraniel, vår inverterade Kung Midas, kom in efter ett par varv i Bimmer-skeppet med rykande (och då menar jag rykande) bakbromsar.

Tack igen, det var kul! och regnet slapp vi!

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Ulli skrev:
Saaben gick inte sönder i någon banincident, vad jag vet.

Bilder kommer på Motorklubbens site inom kort.



Saaben sköt en topplockspackning, och det hände på banan...

Hoppas ni lägger lite bilder här också. Jag kom inte in på Motorklubben längre, verkar som medlemsskapet gått ut fast det inte har det.

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Fredrik> Vilken bil körde du med? Den gula?


(och vad tusan är BBDB?)

_________________
Magnus Thomé
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Magnus Thomé skrev:
Fredrik> Vilken bil körde du med? Den gula?


(och vad tusan är BBDB?)


Den gule är numera den prioriterade på riktiga banträffar. Övriga bleknar i jämförelse
EDIT: Måste dessutom träna in mig på den då jag snart ska börja tävla i den...

BBDB är något jag sysslat med sedan jag var 18. Be Brave, Drive British!

Saknade dig på banan! Hade sett fram emot att se Bummern halka fram

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 73


Trådstartare
Citat:
Tyvärr blev kameran liggande i dragbilen

Citat:
Be Brave, Drive British


två begrepp som inte går ihop

_________________
Rickard Franklin
Volvo V50 T5 -06
Yamaha FZ6-N -06
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Sånär som på lite elektriska problem (min bil har ju trots allt lite engelska gener) så är jag ytterst nöjd med dagen. thumbs up

Tyckte det flöt på alldeles utmärkt, men det var många som droppade bort ganska tidigt. Plötsligt var liksom hela paddocken tom. Det kanske var så att tiden gick fort när man hade skoj

Ska kolla dataloggarna imorgon och se hur fort det gick på rakan. Tyckte det kändes som att slå emot en betongmur runt 170-180...man behövde knappt bromsa för att få ner hastigheten

Alltsomallt rolig dag med mycket bantid . Mindre kul att påbörja hemresa och inse att man glömde en sak kvar men kocken/frugan höll maten varm thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
7-11
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 741



Rickard skrev:
två begrepp som inte går ihop


Jajaja Nu ska vi inte vara såna!

om du är stygg så ska jag låta dig köra 25 mil i regn på allmän väg med Marcosen, utan reservtändstift, så får vi se hur kaxig du är...

_________________
Fredrik Bolander --VVR--
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615



Jag vill självfallet också tacka arrangörerna för ett kalasevenemang, allt funkade precis som det skulle thumbs up

Även om jag säkerligen var slöast ute på banan idag så kan jag intyga att det var skitkul.
Mina frambelägg sprack roligt nog ute på sista passet, så det blev en försiktig färd hem.
Snäll som man är så donerade man även halva belägget till Kraniel, mina frambelägg lär väll passa utmärkt baktill på hans storbimmer

EDIT:
Hade stulit med mig flickans kamera för dagen, lät en av mina vänner spaka den... så tyvärr blev det inga användbara bilder
Citera
Ulli
Tyresö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 537



Westfield skrev:

Tyckte det flöt på alldeles utmärkt, men det var många som droppade bort ganska tidigt. Plötsligt var liksom hela paddocken tom. Det kanske var så att tiden gick fort när man hade skoj


...då var klockan redan halv fyra ungefär så din analys är nog inte fel... Det blev en hel del åka för samtliga, så många var nog rätt mätta på banåkaupplevelser vid den tiden. Inte alla dock, några tappra höll ut så länge de fick, inte minst Westfield! thumbs up

_________________
Ulrika Söderpalm Löhr
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

7-11 skrev:
Saknade dig på banan! Hade sett fram emot att se Bummern halka fram
Var lite banåkasugen idag faktiskt men jag håller mig nog borta från Motorklubben tills vidare

Men jag åker hoppeligen ner en kväll i veckan på en helt annan banträff :woot:

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6877

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Vilken kalasdag! och vilken makalös tur med vädret! Synd bara att bakbromsarna brann upp, men vad gör väl det om hundra år?

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Ni ser ju ut att ha haft kalaskul.
Ser fram emot bilder!


Föräldrarna envisades med att fylla år just igår så jag fick nöja mig med att fika.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



7-11 skrev:
Jag kom inte in på Motorklubben längre, verkar som medlemsskapet gått ut fast det inte har det.


Nej DITT medlemskap har definitivt inte gått ut... (det gör det först i september nästa år )

Jag skickade ett nytt lösenord åt dig från admin på din jobbmailadress.

Själv hade jag ju inte förmånen att vara med på banan igår. Jag hade ju ett helt annat program igår så jag fick ägna dagen åt andra saker trots att Caterhamen stod fint paketerad på släpet med fullpackad dragbil.

Nedan en bild på gårdagens resultat som nyss kommit hem.



Namnförslag som hittills inkommit är:
- Danica
- Ellen
- Michelle
- Ulli (gissa vem som hade det förslaget... )

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337



Grattis! thumbs up

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Peter S skrev:
7-11 skrev:
Jag kom inte in på Motorklubben längre, verkar som medlemsskapet gått ut fast det inte har det.


Nej DITT medlemskap har definitivt inte gått ut... (det gör det först i september nästa år )

Jag skickade ett nytt lösenord åt dig från admin på din jobbmailadress.

Själv hade jag ju inte förmånen att vara med på banan igår. Jag hade ju ett helt annat program igår så jag fick ägna dagen åt andra saker trots att Caterhamen stod fint paketerad på släpet med fullpackad dragbil.

Nedan en bild på gårdagens resultat som nyss kommit hem.



Namnförslag som hittills inkommit är:
- Danica
- Ellen
- Michelle
- Ulli (gissa vem som hade det förslaget... )


om vi ska fortsätta på samma tema:

Lyn
Janet
Claudia
Lella
Giovanna
Maria
Nettan
Lilian


_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Grattis Peter!

Sabine?

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Eftersnack
2005-06-05 Motorklubben Mantorp
1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (9462 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande