| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Min kylare har börjat läcka!
|
1131 besök totalt |
|
Den fuktar i övre högra hörnet och bilen drar vatten. Är det bara att köpa en ny eller kan man byta cellpaketet. Skall man satsa på en ny eller begagnad? Någon som sett på Bosse bildoktor och har ett superknep i bakfickan?? _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
|
om gavlarna är i metall går det som regel att dela på cellpaket och gavlar, och byta cellpaketet separat. Finns särskilda kylarfirmor som gör sådana jobb. Om gavlarna är i plast är det nog bara till att byta hela kylaren.
Kylartätning och bar's leak mfl. ger bara en tillfällig lagning, efter ett tag går det hål igen. Dessutom finns risken att ett sådant medel täpper till kylkanalerna någon annanstans i motorn, kylkanalerna i toppen tex är väldigt tunna. _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||
|
Det enklasee är väl att beställa en ny av Sandén för 2700:-. Det är väl lönt att byta cellpaket för det priset. Kylaren är helt i aluminium inklusive galvalr och det blir väl pilligt att löda då.
_________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
|
Jag provade Bars leak på min spruckna kylare förra sommaren. Det funkade kalasbra när man körde landsväg
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
om du hittar en kylarrenoverings-firma som den här tex. fast i dina egna hemtrakter, kan de säkert hårdlöda din kylare för ca 6 - 700:- _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||
|
Tack alla men det blev en ny från Sandén för 2700:-. Enkelt och snabbt, jag har den innan helgen.
Vid demonteringen igår kväll såg jag att de nedersta raderna hade gett sig iväg på egna äventyr och kylaren var helt slut. Se min biltråd för bild. _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1131 besök totalt |