| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vad göra åt trasig kylare?
|
640 besök totalt |
|
Fick ju problem med kylarläckage igår på 931:an. Har nu kollat runt lite och enda som verkar ha ny kylare är kylarjonson och där kostar den ca 2500SEK (misstänker att det tillkommer frakt på det också). Det är iof inte så jätteblodigt men man undrar ju iaf om det kanske är lönt att be någon försöka löda det lilla hålet som är. Det sitter ju bra till och kylaren verkar vara i bra skick i övrigt. Är det någon som har erfarenhet av detta? Håller en lagning även på en rejsbil, eller ska man satsa på ny kylare istället? Vad kostar en lödning/svetsning av ett hål på ett litet (2-3 mm i diameter) rör med ett hål i storleksordningen 1 - 1,5 mm? Kan de laga hålet utan att täppa till det lilla röret helt invändigt? om röret täpps till invändigt, vad händer då? Många frågor, men man undrar ju... |
|
Köp en ny!
Precis samma sak hände mig nere på Ring Knutstorp och har det väl börjat läcka någonstans så kommer nästa läcka snart även om du tätat den första. En alu-kylare har en begränsad livslängd. När jag demonterade min så var den i sämre skick än vad det såg ut som vid en första blick. Hela nedersta raderna hade gett sig iväg på äventyr... _________________ Mattias Österberg Porsche 993 C2 -94 Porsche 968 CS -93 [SÅLD och saknad] |
|
Det är ungefär så jag har tänkt Mattias, man vill ju inte vara dumsnål...
Men är det verkligen Alukylare på min gamla bil? Det kanske det är iof, har inte kollat så noga på det ännu, just nu pågår nämligen större håltagning än på min kylare, borrning för bergvärme på tomten min här hemma, inte så mycket utrymme för att kika närmare på bilen. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
640 besök totalt |