| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Långlopp 3 timmars i BMWSC regi?
|
4468 besök totalt |
|
Har BMWSC funderat ellar redan planerat något långlopp denna säsong? |
||||||
|
Re: Långlopp 3 timmars i BMWSC regi?
Hej. Nej, det har vi inte. BMW Cup kör sprintrace.
Till er som hann upptäcka min fadäs, f'låt. Jag är ovan vid att vara moderator och tryckte på fel på knapp.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
det hade däremot varit skoj med ett 3 timmars rejs. det va ungefär så länge våran bil höll när vi körde långlopp
. 3 timmars hadde varit perfekt _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||||
2:55 h för att ge er en marginal
_________________ BMW MC-klubben |
||||||
Ni är välkomna till ett 3h-race i vår (SLC) regi. Vi är vana vid besökare från BMW cup så var inte orolig
_________________ /Kristian Elisson |
||||||
|
Vet att vi surrade om att åka långa sprintlopp för 100 år sedan men av detta blev intet.
Lite mer som dom gör inom klubbracingen i UK, åker sisådär 40minuter...så det är lite lönt.
Känns som om detta skulle varit en kul längd att testa. Eller som man gör i historiskt, 1h, 2 piloter. Eller så får man drass med 3 och 6h i SLC...men det gör inte så mkt, för då vinner man ju tydligen.
|
||||||
|
||||||
Jasså, Mannen har spydigheten kvar ser jag... (Det gäller dig också Lidström!) >
Är det någon som vill ha 45 min rejs så är det jag! Min bil funkar ju både i vått och torrt..
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Lämna in en motion i ärendet...
om man har något förslag till förändring i reglemente eller liknande så kan man lämna in en motion som styrelsen tar ställning till inför nästa säsong. Läs mer under "BMWCup" -> "Information" _________________ /Arne Lindgren |
||||||
|
Hej!
Vet att vi har haft frågan uppe innan om att förlänga tävlingstiden från nuvarande ca 25min till som ni pratat om här 45min, det var inga större diskusioner i ämmnet, det föll lite på att det var några som hade små tankar och ej kunde köra i 45min racetempo på soppan i tanken. Men tanken är inte dum, hade varit roligt att prova på någon gång. /P-o Mattsson _________________ Per-ola Mattsson |
||||||
|
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
4468 besök totalt |