Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1361 besök totalt |
ARD, "Das Erste", finns på Astra 19,2 grader öst, okodad.
Miiika gjorde ett prov för att se om Mercan funkade som jordfräs, det gick inte så bra... ![]() Green höll upp Ekström tillräckligt för att inte hinna ikapp Paffet, som vann före Ekström. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det dumma är väl att DTM och WTCC på sätt och vis konkurrerar med varandra. DTM är 100 gånger roligare men säkert också en del dyrare. Plus att den är mer inhemsk än WTCC. Annars är det ju samma typ av bilar i grunden... _________________ Rachid Rachid |
||||
Fast i DTM så är ju bara siluetten nästan samma som standardbilen annars är ju hela bilen specialbyggd för DTM. WTCC bygger ju iallfall på en standardkaross. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Det har du väl ändå fått om bakfoten. DTM är ju kolfiberförstärkta röramsbilar med siluettkaross, avancerad aerodynamik osv. Det finns ju inte en skruv på dom som ens är i närheten av att nästan vara original. WTCC är ju en helt annan sak med mindre sofistikerade bilar och helt andra grundförutsättningar. Jag vet inte vad det skiljer i varvtider men det rör sig om tiotals sekunder om inte mer. _________________ Erik Lundkvist |
||||
Audi A4, Mercedes C-klass, Opel Vectra, Alfa 156, BMW 3-serie, Seat Toledo, Honda Accord m.m. är i grunden liknande bilar i mina ögon. Det var det jag menade. Klart jag vet att det är stora skillnader mellan en DTM-bil och en WTCC-bil ![]() DTM är ju mera formelbilar med kaross i jämförelse med WTCC. Vad jag menade var att tillverkarna i grunden försökte göra reklam för bilar i "samma" klass. _________________ Rachid Rachid |
||||
Det borde väl gå att göra ett mellanting istället för extremvarianten. Aerodynamik enligt WTCC, maskineri enligt DTM och chassie enligt Nascar...
Borde bli billigare än WTCC. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Disskusionen har förts på svartamasken.com under en längre tid och vad jag förstår så har även stcc vaknat lite. Att bygga bygga en siluettbil med röramschassie ska enligt de som vet inte bli tillnärmelsevis lika dyrt som det är med dagens wtcc-specifikationer, plus att driften blir billigare när det är byggt med riktiga grejer. Det handlar väl egentligen om hur man utformar det övriga reglementet, det skulle ju kunna bli en klass som var både billigare och snabbare än dagens stcc. Känner jag de där skojjarna rätt kommer de väl lyckas utforma det sämsta och dyraste reglementet som det bara är möjligt... _________________ Erik Lundkvist |
||||
Kommentatorn på SVT 24 är av typen som tror att man måste skrika så fort det verkar hända nånting. Jag tål inte karln och kör faktiskt utan ljud (ja, det är sant). Så du missar inte så mycket... _________________ Johan Rådlund |
||||
Igår var han själv, Kristoffersson slapp vi... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1361 besök totalt |