| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Halvdum styrning, 318is
|
703 besök totalt |
|
Halvdum styrning, 318is
Jag har märkt att min 318is låter illa å slår lite när man kör över ojämna grejer med framvagnen. (Dålig grusväg, brunnslock) Nånting i styrningen är det iaf som inte är 100%. Men jag vet inte vad, jag har inte lyft upp bilen än och kollat under å så men det kanske går att klura ut ändå. Ljudet är som ett "kluck" ljud och förkommer endast på dålig väg, vid normal/hård körning varken hörs eller märks det något, och ljudet låter som det kommer innefrån, nästan så man tror att det är ratten som sitter lite löst. Är det styrväxeln så är det lite jobbigt.. Men då blir man ju iof av med de där förbannade 4,2 varven mellan rattutslagen.. ett evigt vevande. (Då byter jag till E36 M3 styrväxel, ska gå vad jag läst här) Vad tror CSN maffian? _________________ Mathias Lövdblad |
|
Fick tips på bilprovningen hur man ska känna vad som är glapp. Tar man tag och vickar med händerna klockan 6 så kan man känna om spindelleden är dålig och håller man tio i fem eller tio över sju så kan man känna styrleden.
På min e36 hade jag samma fenomen och det var styrleden. _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
![]() |
Skruva banåkabil
Halvdum styrning, 318is
|
703 besök totalt |