| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup
|
884 besök totalt |
|
Michelin Pilot Sport Cup
Hej, var köper man MPSC däck billigast? Finns dom i någon nätbutik i Tyskland? De finns ju till bra pris hos Tirerack, men det är lite bökigt att få hem dem från USA. I R-däckslistan står att de finns på Däckonline, åtminstone mina dimensioner verkar inte finnas, hur är priserna där annars på MPSC, lägre än PCS's priser? _________________ mvh Anders Andersson 996 GT2 |
|
För ett par år sedan (när däcket vare helt nytt) var jag i Tyskland och ville köpa däcket. Gick in hos en stor däckfirma och förklarade vad jag ville ha. Säljaren knappade i datorn och hittade däcket men när han ringde Michelin för att beställa blev han snopen - han fick inte sälja däcket, trots att han var auktoriserad Michelin handlare. Det såldes bara av vissa utvalda Michelin handlare. Så jag fick åka vidare till en annan stad.
Det är ju möjligt att det har ändrats men med tanke på däckets speciella egenskaper så vill nog inte Michelin att det säljs hur som helst och på nätet är ju risken stor att någon köper det utan att veta vad det handlar om. När jag köpte i Tyskland fick jag betala ett mycket högt pris. Jag vet att priserna i England fortfarande är höga. Tror nog att PCS priserna är så lågt du kan komma. USA är väl möjligen billigare med det tillkommer ju en del tråkigheter som frakt, tull och moms. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
![]() |
Däck för banåka
Michelin Pilot Sport Cup
|
884 besök totalt |