| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder från italien: Ferrari, Lamborghini, Pagani & Ducati
|
1324 besök totalt |
|
Bilder från italien: Ferrari, Lamborghini, Pagani & Duca
Min sambo ville absolut till Italien i sommar, dricka lite vin, äta gott och sola. Som tur är kunde jag kombinera dessa aktiviteter med besök hos Ferrari, Lamborghini, Pagani och Ducati - häng med:
Vi började med att sätta oss utanför Ferraris bakre ingång i hopp om att få se någon hemlig prototyp rulla ut.
Efter 90 minuter gav vi upp, efter att ha sett vad som såg ut som en f430 Stradale och åkte till Ferraris utställning istället.
Där inne fanns massor med godis, man fick t o m provsitta en F1 bil, kika på en Enzo mm. Kunde ha spenderat en hel dag där men hungern gjorde sig påmind.
På vägen till Scumachers favvo-pastarestaurang passerade vi Ferrais testbana där några lyckliga testade f430-bilar.
Ristorante Montana var fullt med Ferrari-folk från Schweiz som bl a hade med sig en Enzo. Hade varit roligt att parkera en röd viper bland alla bilarna men tyvärr inte denna gång. Alla bilderna från Maranello
Nästa stopp: Sant'Agata och Lamborghini
Vilka här visste att Chrysler kört F1 med Lambo-motorer? Inte jag i alla fall. kul att man har en Lambo-timmad V10 i Vipern.
Diablo på väggen, det skulle man ha hemma!
Besökets avslutades med en titt på en Murciélago. Alla bilderna från Lamborghini
Resans höjdpunkt blev när vi till slut lyckades hitta Pagani i ett litet industriiområde. Utanför stod två prototyper av den nya version F, underbara maskiner! Någon som kan låna mig 5 miljoner? Alla bilderna från Pagani
Denna orgie i bilar, båtar och motorcyklar avslutades nästa dag på Ducati fabriken utanför Bologna.
Vi fick inte plåta i fabriken men museet är helt klart värt ett besök om man älskar motorcyklar. Alla bilderna från Ducati Det var det det, nästa gång blir det Maserati, DeTomaso, Edonis och Panini-utställningen men då ska fan Vipern med! _________________ Martin Czernik Dodge Viper RT/10 1994 Chevrolet Corvette C5-FRC 2000 www.tiocylindrar.se www.åttacylindrar.se |
Spännande hemsida!
När jag var i Italien-02 var FERRARI museét inte alls så elegant som idag. Det var rätt trist faktiskt Tyvärr...
Men visst är det en härlig plats!! Dit skall jag åka fler gånger! /Jonas _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
![]() |
Bilder o videos
Bilder från italien: Ferrari, Lamborghini, Pagani & Ducati
|
1324 besök totalt |