| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Olje kylning till B5234T
|
852 besök totalt |
|
Olje kylning till B5234T
Håller på att titta på kylningen på min motor.. Håller på montera i en 850 motor i min 242:a , har kortat av tråget från en 960 som ska monteras på 850 motorn... Funderar även att koppla in olje kylare.. Sitter olje kylare original på 850 turbon. Men på 960 motorn är det vatten kylning och oljan värms upp av vattnet.. Ska jag slopa vatten kylningen och bara köra med olje kylare lr kan jag använda mig av båda? Kanske oljan blir för kall? _________________ MVH Roger Brorsson |
|
om du ska börja trimma 850 motorn eller köra på bana så är mitt råd att du sätter på en oljekylare . Minst en 19 raders kylare för det blir mycket varmt.
Ska du använda vattenkylaren från 850 så slopa original oljekylet för det fungerar bara om du ska köra med standard motor utan trim.och olan kyls utav vattnet i kylaren även på 850. Kör själv med en 19 raders kylare på min 850 och det är på gränsen att det räcker. Tempen på oljan går upp till 120 grader om jag pressar bilen riktigt hårt. _________________ --VVTS-- |
![]() |
Skruva banåkabil
Olje kylning till B5234T
|
852 besök totalt |