Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |
Ner till ringen första gången...
Hejsan Jag åker ner till Ringen på onsdag, för att köra ett par varv på Torsdagen... Är nybörjare och undar om man bör tänka på nått speciellt var det gäller körning, boende etc. Det jag undrar mest är om det är obligatoriskt med hjälm eller ev. annan skyddsutrustning. Kom gärna med råd och tips. Nu kommer säkert nån forumpolis gnälla över sökfunktionen, men har inte hittat nån tråd med tillfredsställande svar. Tacksam för svar! Mvh. /Henrik _________________ Henrik A |
Här är en del tips på hotell/pensionat:
http://www.nurburgring.org.uk/where_ (kan rekommendera "Hotel An Der Nordschleife" - det e riktigt stor skillnad mellan rummen där dock - så se till att få ett bra...) Du behöver ingen speciell klädsel eller hjälm för att köra på ringen. Om du tänkt köra HÅRT kan hjälm vara vettigt dock - lätt att slå i huvudet i fönstret på en del ställen! ![]() |
Re: Ner till ringen första gången...
Ringen är en allmän väg ![]() Nja inte riktigt kanske... Innan du åker: Byt bromsvätska och kolla dina belägg!!! Lite verktyg för skiftning av däcken? Hjälm är ett måste enligt min mening. Väl nere på ringen: Håll koll i backspegeln minst två ggr per 10sek.... Ta det lungt! bygg upp hastigheten sakta! Bästa tiderna är direkt vid öppnandet och 30min-1tim före stängning. Ha roligt! _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
Var nere 0725-29, hotellet ovan är perfekt, trevlig personal och ligger perfekt. Hann med 12 varv, tre per kväll, precis lagom, man hinner smällta intrycken. Kolla backspegeln ofta! /easec
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
Koncentrera dig på att hitta runt banan de första 50 varven...
![]() Ju mer du har förberett dig innan resan destu mer har du igen!!! ![]() ![]() Bo gärna i Nürburg och känn på atmosfären i byn på kvällarna/nätterna. ![]() om du inte har en extrem bil, då bör du kyla ner både bromsar och motor mellan varven runt nordslingan. och se till attt ha värmt upp bromsarna innan du åker ut på första varvet för dagen. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
Tack för svaren! Skall ha med mig dessa i bagaget... Om ett par timmar bär det av, hoppas att allt går som planerat och att det inte sker några missöden.
Mvh. /Henrik _________________ Henrik A |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1110 besök totalt |