| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spridarfråga Weber DCOE
|
1211 besök totalt |
|
Spridarfråga Weber DCOE
Jag har spridare i storlek 5 på mina knasare (45 DCOE). Bestyckningsrekommendationer säger att jag ska ha 4.5. Vad blir skillnaden när jag kör "för stora" spridare? Övrig bestyckning är : halsring 37 h-munstycke 145 luft 180 Emulsion F16 acc 45 lågfart 55f8 Motorn är en 1600 på bortåt 170 hk. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
|
om bensin/luft-dimman blir fel hamnar den på fel ställe i insuget, kan bli surt & blött.
ser ut att vara en stor halsring&spridare för den motorn, (men den kanske går bra) , eller så har den dåligt respons i mellanregistret ? _________________ Christer J-born en grå bil en oystergrå bil en röd bil en grå cykel en röd lådbil |
|
Halsringen ska vara 37, men rekommenderad spridare är 4.5
Den har lätt för att sota stift om man inte åker fullt, men jag vet fler som har det problemet även med spridare 4.5. Åker man fullt (t.ex. bana) sotar stiften inte igen, men gatåka till och från jobbet sotar igen stiften på några dagar... Bensinförbrukning? Har ingen fungerande hastighetsmätare, så jag vet inte förbrukningen, men man får tanka ganska ofta.. Det är stora förgasare för en så liten motor, men man kan inte ha mindre enligt Arne Berg som trimmat motorn. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
![]() |
Skruva banåkabil
Spridarfråga Weber DCOE
|
1211 besök totalt |