Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Inför Nira installation!TIPS/HJÄLP tack
1209 besök totalt
Birdy_sx
Västerlanda
Här sen Dec 2004

Trådstartare

Tjena!
håller på och lägger upp hur vad jag skall använda för prylar som till nira sprutet. Och är tacksam för hjälp/tips.

1. Som tänd spolar tänkte jag köra med 4st Volvo s60R spolar. Då kan jag väll koppla dem direkt till boxen utan någon förstärkare?..

2. När det gäller vevaxel givaren, så undrar jag vad för givare man skall köpa?. måste man köpa den från NIRA eller kan man köpa en induktviv givare ifrån ELFA isåfall vilken rekommenderas?

3. Kamaxel givare: jag tänkte sätta en m6 bult i det ena kamdrevet som triggar en induktviv givare varje varv, Är detta en bra lösning?

4. Kan man använda sig av vilken trottel givare som helst?. jag har ett ford 70mm spjäll och vill använda givaren som sitter i det.

5. Motor temp, hur skall jag mäta upp min temp givare? vad är det man måste veta?

6. Avgastemp, vilken givare är billigast? och funkar alla med NIRA?

Många frågor jag vet!.. men hoppas ni har svar på dem!

Detta monteras i min nissan 200sx som troligen enbart kommer anvädas på bana/drifting. Då projektet ballat ur och allt som har med gata börjar försvinna hehe

MVH Staffan

Vänersborg
Här sen Jun 2004

mitt tips: fråga den du ska köpa ECU'n av ...

det är det du betalar för .... thumbs up
Citera
Ascona 400
Trollhättan
Här sen Jun 2003

Hej ska se om jag inte kan hjälpa dig lite..

1. ska funka utan något steg.
2. Saab grejer är lätt att få tag på, använd en givare från nån nyare Saab. Som triggerhjul på veven nämns en Saab artikel i Niras manual, alt vatten/laserskära ett eget.
3. Det funkar fint att göra så. Nira rekomenderar en givare i manualen.
4. Vilken som helst kan användas så länge den är av potentionmeter-typ.
5. Vatten/lufttemp kan man mäta upp vid ett par olika temperarurer och knappa in värden i Niras setup.
Alternativet är att använda någon av de givare som finns omnämda i Niras "wizard".
Länk till Niras program.. http://niramotorsport.com/web/ tryck bara logga in, inget lösen/pass.
6. Tyvärr funkar bara Niras egen givare..

Av nån konstig anledning så brukar det bara spåra ur hela tiden..

Lycka till !

MVH Emil Olsson
Citera
Skruva banåkabil
1209 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande