| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Båt: Gilbert DayCruiser 21 , Cheva 350
|
1 besök senaste veckan (5772 totalt) |
|
Säljer min daycruiser sådär lägligt i slutet av säsongen pga lite osämja hos ägarna, dvs jag och min kusin. Det är en Gilbert 21 DC. Mycket snabbt och rankt skrov. Gör 50 knop med "wakeborad/ring prOpeller". Båten ligger i stockholm, tyresö. Motor: * Cheva 350. -89. Så den skall egentligen ha insprutning. Nu sitter det en fyrports rochester på som funkar väldigt bra men man kan få med original TPI:t om man vill. * Ny sötvattenpump, Sherwood. (jättedyr att köpa ny) Drev: *Volvo Penta 270. Hissfunktion, EJ powertrim *Fräscha trimplan som funkar klockrent Inredning: *Inredningen är mycket fräsch och stilren. Grått med gråa vinylstolar/soffa. Finns två små gasolplattor som har funkat bra flera midsommar i rad. Går att koka potatis till sillen iaf. *Ekolod samt alla andra viktiga instrument *Ev kan en Garmin GPS Map 162 följa med köpet. Men då kostar det Den har detaljkartor över sveriges alla skärgårdar.
*I övigt har båten det som man kan begära, FM radio lanternor fendrar osv. Båten har gett oss mycket kul somrar de senaste fem åren men nu ska den säljas pga bristande intresse hos kusinen och jag orkarinte/har inte råd/saknar lust att göra allting själv. 30 släp anpassat speciellt för båten ingår. Båten drar förvånadsvärt lite bensin. runt 1.2 liter/distans och cirka 25 liter/h. också till sist felen: * Saknar bottenfärg då vi aldrig har målat den, har aldrig behövts. Vi använder båten flitigt när den ligger i och därför har det aldrig varit ett problem * Vänster avgaslimpa är igensatt så det flödar lite vatten igenom den. Åtgärd som krävs är att man plockar bort den och spolar rent. Anledningen till missödet måste vara att det sögs upp sjögräs osv vid våran båtiläggningsplats. Det är grunt å eländigt vatten där. Jag begär 45 000:- för båten. Utan GPSen. Det går såklart att diskutera. Mer bilder kan fixas, bara ringa om ni har fler frågor. Jag har säkert missat en del. //Michael Vallinder mail : mvallind@volvocars.com telefon: 073-9731471 _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Jag kommer va hemma den 14-31 Juli om man vill komma och titta på båten. I annat fall får man prata med den andra ägaren, kusinen. Han är alltid hemma i sthlm.
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (5772 totalt) |