| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Slitet på höger-insidan efter ringen
|
2254 besök totalt |
|
Efter turer på autobahn och Nürburgring blev det lite slitet på insidan av höger framhjul. Vänster framhjul har allt mönster kvar, men på höger framhjul är det innersta 'spåret' nerslitet. Det är ett par Continental SportContact 2 det handlar om. Bilen är sänkt och har därför fått rätt mkt mer camber. Frågan är väl: sliter ringen mer på höger insida än vänster insida, eller är bilen felinställd (den har ju varit inne på fyrhjulsinställning, å även om cambern är för mkt så var det iaf lika mkt 'fel' på båda sidor vad jag kommer ihåg... ) (Kanske kunde vara nåt för ringenforumet, men det verkar passa bättre här egentligen) _________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
|
Re: Slitet på höger-insidan efter ringen
Gjorde du hjulinställningen nyligen ? Även fel "toe" skulle väl kanske kunna bidra till ett sådant här slitage, kanske inte särskilt mycket på ringen, utan det gäller förstås all körning. _________________ / Martin Spetz Racern: |
||
|
Bilen är nu inne hos däckfirman som gjorde jobbet innan jag åkte ner i Tyskland. Tydligen så är höger styrled pyttelite glapp, så den ska bytas. Låter som en vettig anledning till onormalt däckslitage enligt mig. Vad säger ni?
_________________ / Åke Wallebom (oak) www.oakgps.com - TrackView.NET för köranalys - oakLog för loggning med Android eller Windows Mobile! GPS, G-värden och kompass. |
||
![]() |
Däck för banåka
|
2254 besök totalt |