| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljematning KKK K03
|
1035 besök totalt |
|
Oljematning KKK K03
Jag skaffade mig en ny turbo till mitt projekt, en turbokonverterad Peugeot 206, och såg på den att det finns fyra hål in i turbinhuset, alltså antar jag att det är smörjning av innanmäte. Så min fråga är, hur smörjs K03an, är det via droppsmörjning eller ett konstant flöde? Var för är det så många anslutningar? Ska dom kopplas in på något speciellt sätt? _________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
|
två för vatten (in/ut och förmodligen gängade med typ M18) och två för olja(in/ut) är nog troligast.
smörjning med tryck (dock förmodligen begränsat med ngn sorts strypning) _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Skall det vara strypning brukar väl den sitta i turbon?
Stora hålet som luktar olja skall vara neråt, och då verkligen neråt inte lite snett eller så. Motsatt anslutning torde vara olja. Prova att fråga på nåt Audi-forum, de brukade väl ha KKK turbos? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
|
ok, nu ser jag... Vatten är logiskt nu när jag tittar närmare. Tänkte inte på att olika K03or är vattenkylda och vissa inte(nämligen den jag har)
_________________ l Namn: Ludvig Adlercreutz l Typ: Kolbaserad l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 l |
![]() |
Skruva banåkabil
Oljematning KKK K03
|
1035 besök totalt |