Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
810 besök totalt |
Vad du bara måste veta om Fartkameror!
Vad var och en tycker om fartkameror må tydligen kvitta. De är redan en realitet och kommer enligt min bedömning fortsätta dyka upp som svampar ur jorden. Nästa steg kan vara en lagändring som gör ägaren, inte föraren, skyldig precis som i många andra EU-länder. Som vanligt finns det stor okunskap i ämnet och det finns många myter och rykten att avliva vilket är syftet med den här tråden. Jag har försökt att rödmarkera de mest intressanta delarna i texten, men om ni har tid rekommenderar jag att ni läser igenom allt. De hetaste lagliga tipsen för att klara dig: 1) observera att om man tittar noga går det att se i vilka skåp som är bestyckade och inte - leta efter blixten och bestäm hastigheten därefter! 2) Kör med solskyddet nere eller skydda ansiktet med en hand eller dyl. 3) om du trots detta blir fångad på bild gör ditt bästa för att försvåra Polisens utredning. Skriv inte på, neka etc. Civil olydnad när den är som bäst! Den här artikeln från Vi Bilägare har varit preparerad ett tag i tron att en vacker HTML-sida skulle produceras, men det tog tydligen längre tid än väntat... Lägger därför upp det som en post i mitt forum, håll till godo. Artikel: Den nya plågan fartkamerorna Bekämpa Fartkamerorna! Kör säkert och framförallt sprid artikeln till vänner och bekanta! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
Jag såg på en Impreza en kul konstruktion. Ägaren hade tagit två små gångjärn och hängt nummerplåten i dem. Det gjorde att hans skylt vek in sig av fartvinden. Förmodligen vid ganska beskedliga farter.
Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
810 besök totalt |