Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Mark Andersssons 928 @ Road America
1560 besök totalt
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Kul film... speciellt om man kör 928a Vet inte riktigt varför men man får känslan av att de andra bilarna mer eller mindre står still när Marc kommer med sin "The white car"

När det blir sträcka på benen så är det inte mycket som slår kubiktum och 2.2 i bakaxel

http://www.cartv.com/content/research/channels/index.cfm/channel/cartv . . . .

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Underbar video!!!!! Den var verkligen kul att kika på...

Team Swedish Racing Mates
Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Ja den va riktigt underhållande hehe

Lite specar om bilen i fråga...
http://www.928intl.com/race/

425 hästar på BAKHJULEN.. undrar vad det blir på svänghjulet...

Daniel Ene
Gubbängen
Här sen Jun 2003

Adam928 skrev:
Ja den va riktigt underhållande hehe

Lite specar om bilen i fråga...
http://www.928intl.com/race/

425 hästar på BAKHJULEN.. undrar vad det blir på svänghjulet...

Det gick undan minsann
Fast en annan sak som slog mig var att de inte riktigt har Europeisk syn på bansäkerhet over there. Betongmurar 2-3 meter utanför asfaltens slut under broarna..

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Fasen vad jag diggar den bilen. Speciellt att han fått ner vikten på den lyxkryssaren till strax över 1200kg thumbs up thumbs up . Verkligen trevlig film att titta på

Rehan
Järfälla
Här sen Sep 2004

Den tuffar på bra den bilen, då har man bara 300 kg för att komma ner till samma matchvikt på min bil

Vällingby
Här sen Jun 2004

Underbar bil att gå och vilket ljud!!

Läs världens rent subjektivt bästa blogg
http://www.luftkyld.blogspot.com/
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Jag har träffat Mark, var på samma banträff som honom i vintras och han är en väldigt duktig chaffis.

Med tanke på 928:ans konstruktion och med väl utvecklad chassiteknologi samt motorns effektnivå är det inte så konstigt att man får hålla undan även GT3 Cup bilar.

Laholm
Här sen Nov 2002

Visserligen bara Porsche på videon, men en härligt blandning (om dom är vad dom ser ut att vara) Bla en 911 Gt1 (!!!) och ngn form av 935 (!)

Helt klart så verkar det ju vara riktigt bra mos i den maskinen. Körningen däremot var väl inget extraordinärt , om jag såg rätt så var det väl bara en omkörning som inte var en ren gaspedalsomkörning.

Hade han ingen träningstid så han fick starta långt bak i fältet?

Malmö
Här sen Feb 2004

Re: Film: Mark Andersssons 928 @ Road America

Adam928 skrev:
Kul film... speciellt om man kör 928a Vet inte riktigt varför men man får känslan av att de andra bilarna mer eller mindre står still när Marc kommer med sin "The white car"

Tänkte bara lite vänligt påtala att Mark Andersson på 928 International som kör en vit 928 med 6,5 liters motor i bl.a. SCCA inte är densamme som Marc Thomas på DEVEK som kör en vit 928 med 6,5 (eller egentligen 6,4) liters motor. Bilen som brukar kallas "The white car" är DEVEK's 928 som toppat 212 mph och kört genom speed traps i 211 mph under tävling på landsväg i Nevada.

Jag provade Marcs 928 med ca. 500 hästar på hjulen på Buttonwillow tidigare i somras och det var klart intressant med så mycket effekt. Speciellt när man bromsade in med hjälp av F50-bromsarna från strax över 150 mph i slutet av rakan eller när man siktade sig genom ett parti med vänster-höger-vänster-höger svängar med kurbs att hoppa på i treans växel..

Första gången jag gick hårt på gasen i utgången av en kurva snurrade bilen direkt.. Inte helt enkelt att vänja sig när man kommer från en turbobil med halva effekten och förlåtande turbo-lag.

Malmö
Här sen Feb 2004

Re: Film: Mark Andersssons 928 @ Road America

dubbelpost

Malmö
Här sen Feb 2004

Pär Hylander skrev:
Visserligen bara Porsche på videon, men en härligt blandning (om dom är vad dom ser ut att vara) Bla en 911 Gt1 (!!!) och ngn form av 935 (!)

Helt klart så verkar det ju vara riktigt bra mos i den maskinen. Körningen däremot var väl inget extraordinärt , om jag såg rätt så var det väl bara en omkörning som inte var en ren gaspedalsomkörning.

Hade han ingen träningstid så han fick starta långt bak i fältet?

Mark Andersson är en bra förare med en väl utprövad bil. Med liknande chassi som 996GT3 Cup bilarna och bättre framvagn med väldigt bra Moton stötdämpare har han mer grepp än de flesta vilket gör att det ser så enkelt ut. Kika igen så lägger du säkert märke till att han kan ta ett snålare spår och gå på gasen tidigare än de flesta andra.

Den GT1-liknande bilen är en 911 turbo som är taksänkt och förlängd, den har varit uppe på diskussion här tidigare men mest då ang. lackeringen som är en sådandär svindyr kameleontlack.

1560 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande