| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: Mark Andersssons 928 @ Road America
|
1 besök senaste veckan (1570 totalt) |
|
Film: Mark Andersssons 928 @ Road America
Kul film... speciellt om man kör 928a Vet inte riktigt varför men man får känslan av att de andra bilarna mer eller mindre står still när Marc kommer med sin "The white car"
När det blir sträcka på benen så är det inte mycket som slår kubiktum och 2.2 i bakaxel
http://www.cartv.com/content/researc _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
|
Ja den va riktigt underhållande hehe
Lite specar om bilen i fråga... http://www.928intl.com/race/ 425 hästar på BAKHJULEN.. undrar vad det blir på svänghjulet... _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||
Det gick undan minsann
Fast en annan sak som slog mig var att de inte riktigt har Europeisk syn på bansäkerhet over there. Betongmurar 2-3 meter utanför asfaltens slut under broarna..
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||
|
Fasen vad jag diggar den bilen. Speciellt att han fått ner vikten på den lyxkryssaren till strax över 1200kg
_________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||
|
_________________ Niklas Larsson Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://www.luftkyld.blogspot.com/ |
||
|
Jag har träffat Mark, var på samma banträff som honom i vintras och han är en väldigt duktig chaffis.
Med tanke på 928:ans konstruktion och med väl utvecklad chassiteknologi samt motorns effektnivå är det inte så konstigt att man får hålla undan även GT3 Cup bilar. _________________ Anders Hansson |
||
|
Visserligen bara Porsche på videon, men en härligt blandning (om dom är vad dom ser ut att vara) Bla en 911 Gt1 (!!!) och ngn form av 935 (!)
Helt klart så verkar det ju vara riktigt bra mos i den maskinen. Körningen däremot var väl inget extraordinärt , om jag såg rätt så var det väl bara en omkörning som inte var en ren gaspedalsomkörning.
Hade han ingen träningstid så han fick starta långt bak i fältet? _________________ Pär Hylander |
||
|
Re: Film: Mark Andersssons 928 @ Road America
Tänkte bara lite vänligt påtala att Mark Andersson på 928 International som kör en vit 928 med 6,5 liters motor i bl.a. SCCA inte är densamme som Marc Thomas på DEVEK som kör en vit 928 med 6,5 (eller egentligen 6,4) liters motor. Bilen som brukar kallas "The white car" är DEVEK's 928 som toppat 212 mph och kört genom speed traps i 211 mph under tävling på landsväg i Nevada.
Jag provade Marcs 928 med ca. 500 hästar på hjulen på Buttonwillow tidigare i somras och det var klart intressant med så mycket effekt. Speciellt när man bromsade in med hjälp av F50-bromsarna från strax över 150 mph i slutet av rakan eller när man siktade sig genom ett parti med vänster-höger-vänster-höger svängar med kurbs att hoppa på i treans växel..
Första gången jag gick hårt på gasen i utgången av en kurva snurrade bilen direkt.. Inte helt enkelt att vänja sig när man kommer från en turbobil med halva effekten och förlåtande turbo-lag.
_________________ Anders Hansson |
||
Mark Andersson är en bra förare med en väl utprövad bil. Med liknande chassi som 996GT3 Cup bilarna och bättre framvagn med väldigt bra Moton stötdämpare har han mer grepp än de flesta vilket gör att det ser så enkelt ut. Kika igen så lägger du säkert märke till att han kan ta ett snålare spår och gå på gasen tidigare än de flesta andra. Den GT1-liknande bilen är en 911 turbo som är taksänkt och förlängd, den har varit uppe på diskussion här tidigare men mest då ang. lackeringen som är en sådandär svindyr kameleontlack.
_________________ Anders Hansson |
||
![]() |
Bilder o videos
Film: Mark Andersssons 928 @ Road America
|
1 besök senaste veckan (1570 totalt) |

