Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3965 besök totalt |
Kalmar Street & Sound
![]() Idag var det dags för Kalmar Street & Sound. Den lokala "Streetmachineklubben" som ville synas, men för att tillfredställa lite andra smakriktningar hade jag sett till att Kalmar Sportvagnsklubb också fanns på plats. ![]() Stans två snabbaste Sjuor. Mogges flerfärgade är mig veteligen den Seven som har bäst tidskort ifrån Emmaboda, fast så mycket bana har inte den B25-utrustade bilen fått smaka. Tror 57 sek på Mantorp korta, med svenssondäck, är det enda den presterat. Uffes gröna däremot åker sällan hem ifrån bantävlingarna utan vinstbuckla och snabbaste varv. ![]() SID 1, en gammal krigare som varit tävlingsbil sen 1959. Just nu är det en 61:a har jag för mig, av homologeringstekniska skäl. ![]() Ahhh, Benkes Cobra, min favoriträserbil. ![]() Har man nu ingen passagerare kan man ju nyttja utrymmet åt annat. ![]() Den normala synen för motståndarna. Han har varit först över mållinjen i alla lopp i år (fast han fick tidstillägg i det första och blev fyra). ![]() Udda skuren Seven-framvagn. ![]() Udda busbygge som slängdes ihop inför Elmia i år. SKALL så småningom rulla (i någon ledd.) med hjälp av Honda 900cc-motorn. ![]() Ibland allt rejsigt var vi ju tvungna att ha med något "normalt". Och eftersom Tonys Miata platsar klockrent ibland tuningbilarna lyckades jag locka med honom. ![]() En Trans Am med massor av pulver (383cui, värre sprut, insug, toppar, ja det mesta) som faktiskt började som väghållningsbygge efter ett SS-besök. Notera kylscoopen för bromsarna om du inte tror mig. Framtidsdrömmarna innhöll Momostolar, bur och en 454cui smallblock. ![]() Sveriges andra Mitsubishi FTo. En framhjulsdriven sak med V6 som ylar rätt gott. ![]() KSR:s ordförande åker en småmoddad UrQuattro, en modell som jag sen i somras är lite svag för. Bandebut så fort första jobbet efter utbildning är säkrat och bilen är 100% iordningställd. ![]() De är ju bara såååå snygga. ![]() Benkes rova. Gillar grenrören och de förhöjda ventilkåporna. Pallar för en bit över 8200rpm, och då ylar den som nån obskyr V12:a ungefär. ![]() Skulle inte du flytta dig om den dök upp i backspegeln? ![]() En Boe Seven-ram (Seventillverkare nr 3 i stan). Notera bromspedalen. Japp, du gissade det. Bilen skall byggas upp med en automatlåda. Kopplat till en GLT 16V-motor. Hur en del tänker. ![]() Uffes framvagn... ![]() .och med hela fronten avskalad. ![]() Stans enda Supra Mk4. Den rullade på R-svålar innan, så jag hade lite förhoppningar, men nu är det bara bak de sitter. Blir nog bara rattlåsåka verkar det. ![]() Camaro SS ifrån 70-71 nånting. Helrätt stuk, Eagle F1-däck och bromsok som såg väl stora ut för att vara original ger hopp. ![]() SID:s motor. Notera stödbenen för insugen och serviceluckan för förgasarna. Mullrade gott när vi värmde upp den för att kunna köra upp den på släpet efteråt. Verkade uppskattas, även av turbogenerationen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
Var nere nån halvtimme o tog lite foto också, kommer upp lite senare/imorrn.
Cobran var bland det häftigaste på länge. SSR fälgar o Wilwood bromsar mumms ![]() Hoppas man får se den i "action" nån gång. _________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
Den skall ut åtminstone två ggr till i år, på Anderstorp. Först en kvällsträning den 6/9, öppen för alla sorters bilar (och det är verkligen ALLA sorter som kommer), och sen den avslutande deltävlingen i Sportvagnsserien den 24/9. Det är bara att styra kosan ditåt.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
_________________ Mvh Martin Peterson Bilar: 2st Honda Civic 1200 -78 Audi A4 Quattro 1.8T -01 |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
3965 besök totalt |