| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 320 i (1,8) -82 3500kr
|
709 besök totalt |
|
S: Bmw 320 i (1,8) -82 3500kr
En pigg och driftsäker liten Bmw 320 -83 som är skattad och desiktigad tills maj 2006. Bilen är i orginal skick och står på 13" BBS krysseker fälgar med slitna framdäck (185/70). Sparklådorna är genomrostade men bilen gick prickfritt igenom besiktningen i våras trots att den var lika rostig då som nu. Själva karossen är lite slarvigt rostlagad och de gammla rost blemorna är lackade med hammarlack. Kulören heter opalgrün metallic och är förutom rost lagningarna i fint skick. När man tankar mer än ca 10liter droppar det lite. Stötarna har sett sina bästa dagar och framrutan har en spricka på höger sida men på besiktningen sa de att det inte var några problem. Förarstolen har en ytlig liten reva, det medföljer en cd spelare som kräver ett visst handlag med den fungerar bra. Bilen är utrustad med taklucka, el backspeglar och varvräknare. Cupefläkten kan väsnas ibland och front skivorna är lite slagna. Nu har jag rapat upp alla problem och ålderskrämpor på denna bil, i övrigt fungerar den utmärkt! Motorn är en rivig liten fyra på 1,8 liter och drygt 100hp, den tickar men startar alltid, koppling och växellåda fungerar mkt bra men bakaxeln viner en aning. Förutom allt det jag påpekat är bilen toppen och jag kör den dagligen till skolan, den har aldrig svikit mig. För alla rejsianer kan jag berätta att det är en väl balanserad liten bil som endast väger 1140kg på besiktnings pappren med allt i. Bilen finns i Borlänge, för mer info ring. Priset är 3500kr och ni når mig lättast på 076-3159675 Mvh Avregistrerad anv. _________________ Avregistrerad användare |
![]() |
SÄLJES
S: BMW 320 i (1,8) -82 3500kr
|
709 besök totalt |