Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-09-14 Sturup raceway Kvällskörning
1, 2   >>
6902 besök totalt
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Lite bilder från kvällensbravader.....

Alla 271 bilderna hittar ni på http://www.zoomphoto.se
















_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



Grymt var det!

Första gången för mig på nya banan. Klart utmanande höger vid depån!
Starten var trög med vatten och grindar som inte var som de skulle. Dåligt av sturup

men sen tyckte jag allt funkade kanon. Mycket körning så händerna värkte. Flaggningen funkade bra, även svartflagg

bra fixat och körningen flöt på bra. inga incidenter som va allvarliga
Kul med stor variation på bilarna även om de va många alfa o beemers, som vanligt


och bilen höll trots lite gnistor .

ja och såklart dog batteriet på kameran...

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



fridh skrev:


och bilen höll trots lite gnistor .



LITE ???

synd du inte stod bredvid din egen bil när den bromsade * *

skitkul evenemang -
synd bara jag kom ner utan AE86:an

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Det var mycket trevligt att träffa alla er gamla tokar samt även några nya ikväll.
och vilken tur vi hade med vädret, inte en droppe regn, mestadels solsken
Det vart till och med lite mörker-race och det var roligt att titta på. Rödast bromsskivor i slutet på start/målrakan hade nog Z3M coupen
Coolast gnistregn ordnade Fridh med sin 205-a
Mycket trevlig grillning som avslutning.

Min kompis Pierre som fick åka med hela sex olika bilar tackar så hjärtligt för åkturerna, han var grymt nöjd när vi åkte hem ikväll.

Tack allihopa som kom och körde samt alla ni som stod och viftade med flaggorna, det funkade kanon idag. Och ett stort tack till Habbe som drog ihop det hela.

MVH

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Helt lysande rolig kväll och väldigt bra arrangerat.
Tack till Habbe och JE för dem trevliga åkturerna, det var riktigt kul att få åka med ett par varv också.
Hoppas jag inte var allt för stor bromskloss med min stackars civic, det var trots allt första gången jag var på sturup.
Ett stort tack till alla deltagare som stod för schysst racing och alla flaggvakter som gjorde ett lysande jobb också.

Edit: Hade varit kul att se fler bilder från folk som tog kort så om där var fler som fotade så lägg gärna upp

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Dan, thumbs up för bilderna - suveränt!!!
Habbe, thumbs up för arrangemanget, och grattis på födelsedan!
Flaggvakter, thumbs up för att ni ställde upp!
Ni som körde för första gången, thumbs up välkomna in i hysterin...
Alla andra, thumbs up för fint uppträdande på banan, hjälp med däcktrycksmätare, bra stämning, god mat och trevligt snack. Nu ska jag sova (börjar jobba 06.00...)

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1019



Själv är jag helt slut efter kvällen. Stort tack till alla glada förare och flaggvakter. Mina stackars däck har numera inga ytterkanter och jag har upptäckt att när det ryker inne i kupén är bakbromsarna blir för varma. 26 deltagare istf 30 var ett litet avbräck i de ekonomiska planerna men jag har ju inte haft ett födelsedagskalas sen barnsben så detta fick bli ett sådant

Trodde fö på största allvar att jag vann över Anders Bladh när det gällde värst krängning men bilderna från Zoomphoto visar dock den bistra sanningen.



_________________
Mattias Habenicht
HMS
Citera
Ad@m
Bjärred
Här sen Okt 2003
Inlägg: 60



Blev en riktigt najs bild på din bil oskar. Synd att jag inte hann dit och kolla.

Behöver du några reservdelar till bilen nu?

_________________
Adam Eliasson
Westfield SpeedSport 2000
Mini Cooper 1275
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 2269



Ja Habbe, så vart det avgjort Ingen slår "Gamla Bettan"! Varken på blårök eller krängning
Att vara långsammast på banan betyder inte att man har tråkigast eller hur Tobbe

Sörjer lite för att jag inte fick fart på 323:an för nu är den till salu. Någon som behöver 2 st 323 E21:or så PM mig. (Det var inte den jag körde med på Sturup.)

_________________
Anders Bladh

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
Mitsubishi Pajero -15
Honda Accord 2,4 -10
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Ja det var en kul kväll även om man inte kunde vara med och köra denna gången.
Kul att vifta lite flagga. Bra körning, hände inga större incidenter.
Väldigt bra ordnat av Habbe, trevligt med grillningen efteråt.
Jag tog också en del bilder, mot slutet blev det lite mörkerfoton också.
Finns totalt 93 bilder i bigbauta-tavla-på-väggen-format, bara att pm'a om det är någon särskild bil ni vill ha bild på.


























_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
david-o
Baar - CH
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1134



Bengt Metz, min mann i mörkret
Jag glömde ju tacka dig för lysande utpekningar av spårval och faror när då åkte med trots ryggskott och en bil som kränger värre än en optimistjolle på sundet.

_________________
David Olsson
Lotus Elise SC
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288



thumbs up



....allt för att bjuda på lite fyrverkeri, eller hur, oskar?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Frazze skrev:

Jag tog också en del bilder, mot slutet blev det lite mörkerfoton också.
Finns totalt 93 bilder i bigbauta-tavla-på-väggen-format, bara att pm'a om det är någon särskild bil ni vill ha bild på.


Du vet vilken jag vill ha bilder på (båda miatorna faktiskt)

Frazze skrev:



Snygg!!! thumbs up

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Blev inte så många färgbilder från kvällen.
Tog dom flesta med s/v film, som jag ska åka och framkalla vilken sekund som hellst.
Så jag får scanna och lägga upp dom ikväll. *gääsp*

Men här är iaf några färgbilder...









http://www.fjollrosa.se/gallery3/index.php/Photos/2005/album595/album7 . . . .

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
NiklasF
Skåne
Här sen Sep 2003
Inlägg: 448



Ser ut som ni haft hysteriskt roligt!! Synd man missade det

_________________
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Helt klart en trevlig kvällskörning!
Tack till Habbe, funtionärer m.fl. för en m y c k e t bra insats.
Vettigt körande folk på plats, alla verkade ha bra "banvett" ingen buskörning vad jag kunde se.

Någon mindre avåkning (utan skador) samt en Alfa som självantände (men släcktes snabbt av hurtiga funtionärer).

Jag är van vid att man känner de flesta startande (ex. MGCC's klubbkörningar) men tyckte att det var många "nya " ansikten på plats.

Dagen till ära så lät jag min svarta Pontiac Fiero som jag normalt använder för bankörning stanna hemma och tog ut den andra Fieron, "finbilen" i stället.
Intressant upplevelse att köra på bakelithårda 17" Avon ZZ1 gatdäck när man uteslutande kört R-däck på bana de senaste 3 åren. Avon däcken ingav en känsla av att kunna tappa greppet i princip när som helst utan förvarning. Dessutom så innehåller nog bakelitblandningen i däcken en tillsats av Hollywood gummi då de i princip tjuter innan man börjat att svänga.
4 olika camberinställningar (en på varje hjul) samt ett ej färdigbyggt bromssystem med orginal oventilerade skivor fram gjorde oxå upplevelsen intressantare.

Tyvärr så visade det sig att motoroljetemperaturen efter ca 4-5 varv var uppe i ca 140 grader, så det blev endast korta körpass. En oljekylare står övers på att göra listan. En förbättrad mappning på motorn ligger oxå nära till hands.

Fina bilder Dan m.fl!!!!!!!

Fredrik
Citera
lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 731



Här kommer lite s/v bilder.
Men jag var bra nära på att kasta ut scanner fanskapet! Helt otroligt.
Den har fått spelet, och den verkligen drar till sig damm! *suck*

Nää.. s/v ska vara på papper i mörkerrumet.. inte i datorn.










Imorgon kväll kommer det upp ca 20st s/v bilder till.
Så om någon av er vill köpa en bild på papper, så är det bara att hojta till, så fixar jag några i 24x30 eller ca 30x40(?) mot en liten summa pengar.

Tror det skulle kosta ca 10:- + porto.

_________________
//Tobias "LeWaN" Lewandovski
VW Passat Allrack GTS -16, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2608



Vilken kväll! thumbs up Tack Habbe!

Som vanligt ett kanongäng på plats, alltid lika trevligt!
Hoppas det kan lösa sig på ett bra sätt med rescue etc så att vi kan fortsätta ha våra "myskvällar" på Sturup!

Kvällens enda baksida för egen del var ännu en läckande kylare vilket gjorde att jag bara fick fem varv på banan, och hann inte hitta något flyt alls i körningen. Better luck next year..

om någon funderar på att starta ett hamburgerhak så finns ett bra startkit med allt du behöver att köpa på 0704-530626

_________________
Rikard Ahlin
Citera
TobiasRX
Ljungby
Här sen Aug 2003
Inlägg: 217



Vem är ägaren till den Gula RX-7:an?

_________________
Tobias Pettersson

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



Fredrik olsson skrev:
Helt klart en trevlig kvällskörning!
Tack till Habbe, funtionärer m.fl. för en m y c k e t bra insats.
Vettigt körande folk på plats, alla verkade ha bra "banvett" ingen buskörning vad jag kunde se.

Någon mindre avåkning (utan skador) samt en Alfa som självantände (men släcktes snabbt av hurtiga funtionärer).

Jag är van vid att man känner de flesta startande (ex. MGCC's klubbkörningar) men tyckte att det var många "nya " ansikten på plats.

Dagen till ära så lät jag min svarta Pontiac Fiero som jag normalt använder för bankörning stanna hemma och tog ut den andra Fieron, "finbilen" i stället.
Intressant upplevelse att köra på bakelithårda 17" Avon ZZ1 gatdäck när man uteslutande kört R-däck på bana de senaste 3 åren. Avon däcken ingav en känsla av att kunna tappa greppet i princip när som helst utan förvarning. Dessutom så innehåller nog bakelitblandningen i däcken en tillsats av Hollywood gummi då de i princip tjuter innan man börjat att svänga.
4 olika camberinställningar (en på varje hjul) samt ett ej färdigbyggt bromssystem med orginal oventilerade skivor fram gjorde oxå upplevelsen intressantare.

Tyvärr så visade det sig att motoroljetemperaturen efter ca 4-5 varv var uppe i ca 140 grader, så det blev endast korta körpass. En oljekylare står övers på att göra listan. En förbättrad mappning på motorn ligger oxå nära till hands.

Fina bilder Dan m.fl!!!!!!!

Fredrik



många bortförklaringar

här va de bara skit bakom ratten som ställde till de

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Det här var andra gången jag körde på Sturup nya sträckning. Bilen har ju genomgått lite förändringar sen sist, nya fjädrar (Flyin' Miata) och nya däck (Yokohama A539). Det här är första gången jag har känt att bilen gått riktigt bra och att däcken inte varit en såpass begränsande faktor att det varit tråkigt / jobbigt / nervöst att köra. Tyvärr hann jag inte montera mina Ferodo-bromsbelägg (900 kr på Micro) innan körningen så jag körde med RoadHouse-belägg för 290 kr från AutOExperten. Fungerade faktiskt väldigt bra med tanke på priset! Förra gången körde jag ju slut på beläggen fram, det misstaget ville jag inte göra om så beläggen bak byttes (också till RoadHouse) i förra veckan - det var ca 1-2 mm kvar på dem. nu fanns det ju andra som bjöd på gnistregn ifrån bromsarna istället...

Tyvärr tog det lite tid innan vi kom igång pga banarbete eller vad man nu ska kalla det. Men när vi väl hade börjat köra var det bara att ösa på.

Första passet körde jag några varv och kollade sedan trycket i däcken, hade stigit lite men däcken såg jämnt slitna ut. Bilen kändes bra och gick inte rakt fram i kurvorna utan det svängde faktiskt, och med de hårdare fjädrarna tog däckskanterna inte i skärmkanterna vilket var trevligt. Hade ett par trevliga varv med Tobbes röda 316 i backspegeln thumbs up

Före pausen lämnade jag över bilen till brorsan så att han också skulle få köra några varv. Fick tillbaka den utan skador och efter flaggvaktsbytet körde jag i stort sett utan avbrott till slutet. Körde snabbare och snabbare, särskilt genom andra kurvan på det nya avsnittet (den efter velodromkurvan) där jag i stort sett körde fullt på slutet med bara ett litet gasuppsläpp innan ingången. Den kurvan är ganska lurig, man kan köra mycket snabbare där än man tror, och det gäller att bromsa innan man börjar svänga, ABSOLUT INTE efter. Fick på slutet sladd i den kurvan när Rius släppte förbi mig på innern, men jag lyckades rädda bilen på banan trots 4-5 retursladdar, vilket mest förvånade mig själv. Jag anser mig fortfarande vara nybörjare på bankörning men märker att jag är betydligt bättre på att kontrollera bilen nu än innan. (iofs bidrar förmodligen byte av dämpare, fjädrar och däck också till att bilen är lättare att kontrollera..). Det som saknas nu är båge, men om allt går enligt mina planer kommer en sådan att monteras i vinter. Sedan fortsätter karusellen med brandsläckare, stol, bälte, ratt osv osv... Nu är målet att ta licens nästa år...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Eftersnack
2005-09-14 Sturup raceway Kvällskörning
1, 2   >>
6902 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande