| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bultmönster, offset på fälgar
|
2572 besök totalt |
|
Jag håller på och letar efter fälgar till min Lotus Europa. Den har ju Triumphhubar fram och bak. Så den har ju samma bultmönster, men offset är mer osäkert. Dessutom, har engelska Ford samma som Triumph och hur är det med Caterham. De brukar väl ha Ford bakaxel, men typ samma Triumph framvagn som på Europan. Är det någon som har koll på detta? _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
|
Det är fel
Triumph/Lotus har inte samma delning Som Ford 4x108, men det finns alu nav till seven med 108 delningen Jag köpte mina hos Caterhams _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Mina makaronifälgar till SAAB 99/900 pre 88 har 4X114.5 ET38. Vanligt på eftermarknadsfälgar till 900, plåtifälgarna har ET45. |
||
|
då man använde triumph Herald eller Vitesse /gt6 nav på flertalet Lous bilar... bultmönster 95,5mm/4... jag kommer att svarva om vovlo 360 nav.. behöver svarvas upp lite för att axeptera triumph lagren och stickas av i innerkant och smalnas av lite...då har man 4/100mm.. lite vanligare bultmönster... iofs förskjuts skivan ut vilket innebär att man får fixa en adapterplatta för oket... men allt går.. vill man göra det enkelt köper man nya alu nav...
mvhMichael Th _________________ Michael Thulesius |
||
|
fälgar
Jag hade en Caterham fär några år sedan jag har 4 fälgar liggande från en ford som passar, 13" med dunlop sport på du få köpa alla fyra för 900 kr med däck. De finns i Malmö Martin F 0732-413444 _________________ Martin Fridholm - |
||
|
Finns det någon vänlig själ som har Revolution, eller andra 6x13" fälgar på sin Caterham med stel bakaxel som kan berätta vilken offset han har på dem?
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2572 besök totalt |