| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Audi A4 utväxling ? var hittar man tabeller? diffspärr?
|
4058 besök totalt |
|
Hej var hittar man tabeller för Audi växellådor ? Har strax en Audi A4 1996 tdi 110 hkr låda som jag tänkte använda till mitt mittmotorbygge med rover 3.5 V8 . Finns det några gemensamma nämnare med tex porche 944? mvh Liss Henriksson _________________ Liss Henriksson |
||
|
Orginal litteratur
bland orginal böckerna finns alla sådana siffror men då behöver man ju känna någon som jobbar med dom kärrorna. 24,28,44,64,68 osv har till stor del audi lådor verka rvara en salig blandning men vad jag har sett så går det inte att använda en porsche låda på en audi utan mod pga tranaxeln så ser ingående axeln lite annorlunda ut. har du märk bokstäver på lådan du tänkt dig så kan jag kanske ordna fram alla siffror på lådan men jag har inte tillgång så du kan gemföra olika. mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||
|
Hej det vore klämmigt
Har bara chassienumret på Audi A4:an tror det är 1996 ... 5 vxl TDI 110 hkr (bilen var brunnen så dom 3 bostäverna I reservbaljan var borta o regnr) Lådan har växelaxel som går ut på sidan och Drivaxlarnas knutar är större och utseendemässigt helt annorlunda infästning än VW äldre audi, porche så jag får väl skarva till 1303 knuten som sitter I bakhjulsnavet Vore väldigt klämmigt om jag kunde få specen utvxl per växel och slutväxel samt om du ser om det har några likheter med 944. vet du namnet på lådan 012?? Bokstäverna? Lådan är inte bortmonterad än troligtvis I helgen (svårt att se några bokstäver på den) damaskerna var smälta hoppas det inte är för många(och dyra) packboxar eller annan plast som man beöver byta i lådan?? WAUZZZ8DZTA143845 mvh Liss _________________ Liss Henriksson |
||
|
Re: Växlar
_________________ Snabb fyrkrafs på gång Per Erik Rundqvist |
||
|
Oxå bra sida.
Här är en bra sida med lite info. http://elektro.cmhnet.org/~charlie/p Perra _________________ Snabb fyrkrafs på gång Per Erik Rundqvist |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4058 besök totalt |