Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34904 totalt) |
Hej
Jag heter Kennet Lundblad och bor i Södra Sandby i Skåne. Här kommer en presentation av mitt bygge som hållit på i snart 1 år... Grunden är följande Chassi: Högerstyrd Westfield SEiW golv monterade pedaler och bromsvåg Färg: Chrome Yellow Stolar: Cobra Roadster Instrument: VDo Motor: Zetec 16V 1,8 -93 Förgasare: 2x Weber 45 DCOE med Dunnell insug ECU: Megasqurt med edis tänd modul Kylare: VW Polo med Spal fläkt Växellåda: Sierra Typ-9 5 vxl -88 Diffrential: Scorpio 7,5" 4,27 -95 Fälgar: Minator 7x13 Däck: Yokohama 048R 185/60 Hämtning 2004-10-16 ![]() På plats i garaget ![]() Mycke delar ![]() ![]() Garage hunden Bazil med projectet ![]() Mer bilder kommer //Kenneth _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
_________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Chrome yellow är verkligen en riktigt läcker färg! passar mycket bättre ihop med tex kolfiber än min gröna.
(Kör med omex 600, så har jag en färdig mapp till dig...) Edit: såg att du skall köra fuggar, kanske lite overkill med omex 600 då... ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Hej
lite mer bilder botten plåtarna kommer på plats ![]() ett bra verktyg när man skall nita plåtarna m.m går att köpa i Sverige billigare än i England se http://www.arigoteknik.se/Products/Tools/riveting_SW.htm ![]() på rätt håll hoppas det var sista gången uppochner ![]() ![]() _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Hej
Fler bilder Framvangnen börjar ta form ![]() ![]() fler plåtar ![]() bakvangnen ![]() bromsok från en Sierra på väg till renovering ![]() ryggplåten kommer på plats ![]() sidoplåtarna monteras ![]() stötdämparna fram på plats ![]() och bakre ![]() broms cylindrar ![]() och broms våg ![]() diff ![]() och motor från skroten ![]() ![]() _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Härligt!
Ser så roligt ut att bygga allt från början, jag vill nästan riva isär min och sätta ihop den igen ![]() Men ett tips, jag ser att du kör med taunusbromsar fram.. Montera skärmfästet och kolla hur det går med bromsslangen! Montera även skärmfästena så tidigt som möjligt och prova montera hjulen, mina fälgar som är 7x13" med 205/60-13! och et30 tog i skärmfästet så jag fick bocka om det lite innåt... och föressten, Bazil.. är han en flat? lite svårt att se när han är så mörk. |
||||
Bazil är Labrador men en stor bamse. _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Jag skall inte använda insprutning utan dubbla Weber 45 DCOE och har inte bestämt om jag skall använda Dunnell eller Westfield insug men det lutar åt Dunnell. Rodster bil säljer båda http://www.roadster.se/ _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Jo jag såg att det var Weber 45:or du skulle använda, men eftersom jag själv tänker använda Jenvey 45 spjäll, så är det samma insugsrör man använder. Själv tyckte jag Roadsters var lite dyrt. Kommer själv använda ett 65mm, bla Burton Power i England har dessa. Men jag undrade mest vilken längd du själv kommer att använda.
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Jag vet inte hur långt Dunnell röret är skall försöka titta på ett i helgen enligt Bosse på Roadster är det c:a 55mm. _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Har tittat på ett Dunnell insug i dag på SPVM's track day på Sturup och det var 80 mm långt. Men någon sa att dom trode att Dunnell hade flera längder på sina insug så jag ahr mailat till Dunnell och frågat. insuget jag mäte på ![]() _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Fler bygg bilder
kontroll av bump steer ![]() diffen på plats ![]() Sparco pedalerna monterade ![]() montering av drivaxlarna ![]() växellåda från en Sierra ![]() sprängkåpan urkapad ![]() och i svetsad ![]() första gången utomhus 2005-09-25 ![]() ilyftning av motor och växellåda ![]() motorn på plats ![]() prov montering av lånat grenrör (Tack Adam) ![]() Nu är jag frame i realtid och skall på Torsdag göra första SFRo besiktning och sen väntar kaross montering i vinter. _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
Jag har även tagit hem störtbågen så att du kan få "provmontera" den.
Jag ska själv sätta på plasten imorgon. Vår SFRo besiktning gick ju bra. Vi får ta och fixa en godkänd rattstång:) Kommer med släpet imorgon, tack för lånet! Måste komma igång med min Westfield tråd, får ta mig i kragen. _________________ Adam Eliasson Westfield SpeedSport 2000 Mini Cooper 1275 |
||||
Härliga bilder. Får en att längta tillbaka lite till byggtiden.
Man kanske ska bygga en till ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
Jepp Sen finns det alltid Jaguar C-type eller en Cobra Daytona ![]() _________________ Jonas Zetterman Västerås Sonens Race Insta https://www.instagram.com/philiptangerstad63/ |
||||
1: SFRo besiktningen avklarad
![]() Bra en anmärkning deformationszonen på rattstången var inte tillräklig så det får jag fixa ![]() Nu skall karossen på i vinter så det kan bli ![]() _________________ Kenneth Lundblad Westfield SEiW Mini Jem GT |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 3 besök senaste veckan (34904 totalt) |