Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-10-02 Knutstorp Hyllinge MS
3028 besök totalt
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Hej alla

Hyllinge MS avverkade sin första körning i sitt KlubbMästerskap i dag.

Det kördes i klasserna Special A, Special B, VOC, Standard och Formelvagnar.
Två fria träningar samt en tidsträning avverkades.

Det kördes avslutande race över 15 varv med stående start, i resp klasser,
dock var antalet deltagande bilar inte fler än att man körde två race,
ett med Formelvagnar och ett med övriga.

Det fungerade bra trots blandningen och arrangemanget var väl skött med funktionärer, tävlingsledning, tidtagning, rescue, bärgning mm

Jag körde själv i en klass som heter Special B, är inte så insatt i Hyllinges klasser men det fanns jag och Kent Sandkvist med våra olika sevenbilar, jag har 84hp och Kent har ca 140,
i samma klass fanns några Ford Capri bilar med okänt antal hästar.

Vi var totalt fem stycken i Special B och jag lyckades ro hem en andra placering, Kent Sandkvist vann.
Jag fick en träningstid med för mig nytt personbästa på Knutstorp.

Jag hade en kul och tuff fight med Terese Svensson som kör en Ford Fiesta i Standard klassen, Terese körde tufft och hade en hissnande fart över NGK krönet. Glömde kolla om hon kör på Sliks.
Först körde hon förbi mig men efter något varv lyckades jag ta mig förbi henne igen, sedan passerade jag en Capri som då hamnade mellan oss.

Terese blev desvärre hängande efter Caprin, körd av Patrik Thore så jag kunde utöka avståndet och gå före dessa bägge i mål.

Jag startade från en elfte plats och gick i mål som nia, tyckte att jag körde lite tuffare än vad jag brukar göra.

Min bil gick som vanligt utan klander jag hade dock inget fäste alls de tre fyra första varven för dagen.
Detta kanske beror på att jag kör en gatbil som troligen drar med sig halva Skåne på vägen till Knutstorp och andra halvan av Skåne på hemresan.

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Bengt Metz skrev:
Jag hade en kul och tuff fight med Terese Svensson som kör en Ford Fiesta i Standard klassen, Terese körde tufft och hade en hissnande fart över NGK krönet. Glömde kolla om hon kör på Sliks.
Först körde hon förbi mig men efter något varv lyckades jag ta mig förbi henne igen, sedan passerade jag en Capri som då hamnade mellan oss.
/ Bengt Metz


Jo, det såg skoj ut från åskarplats oxo.

Tyckte det såg ut som Kumho R-däck. Fick lite info från Björn att effekten är runt 110 hk om jag fattade rätt, ekipagevikten är en gnutta över 1000 kg.

Mitt wastegatemembran sprack antagligen, för laddtrycket blev okontrollerat halvvägs in i tidsträningen, inte gick det fortare, men det spickade. Hade hoppats på att kunna förbättra mig 7 tiondelar till 1:10 blank, men det lyckades jag inte alls med, 5 ynka hundradelar bara.

_________________
Pär Hylander
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472



lite bilder?.....

http://www.zoomphoto.se











_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



En mycket trevlig dag med fint väder!

Det stämmer Pär, Kumho R-däck, 110 hk, ca 1010 kg. Men varvtidern var väl inte så bra för henne utan det brukar gå ca 0,5 sek fortare. Led visst av att däcken överhettade bak.

Härligt att se Jamahoto:n ute också, denna gång på slicks. Blev en 3:e plats för Jan i special A GRATTIS!

Synd på wastegaten Pär!

BMW:n var så frän :woot:

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Jag tog MÅNGA bilder, så det jag lägger ut är lite raceporr + ett smakprov med bilar vars ägare brukar hänga här. Om er bil inte är med PM:a mig så mailar jag om jag har något.




















_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Christr
MALME
Här sen Jun 2005
Inlägg: 24



kul att våra arrangemang blir uppskattade.
tyvärr kunde jag inte vara med den 3 okt
men nästa gång skall jag vara med och hålla er i öronen

_________________
Christer Lövgren

aldrig i en tävlingsbil
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754


Trådstartare
Fina bilder Christian M

Var finner vi resten??

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eftersnack
2005-10-02 Knutstorp Hyllinge MS
3028 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande