Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2293 besök totalt |
Väghållningssatser - GE motor
Hittade deras hemsida www.sportfilter.se via blocket och undrar om någon vet om deras väghållningssatser är hyfsat bra? De är väldigt billiga, 3300:- för ett komplett kit till de flesta bilar. Fabrikatet är G&M eller Supersport, aldrig hört talas om det... Detta ska i så fall användas till en riktig budget Golf1:a så det behöver inte vara bra grejer, det är väl egentligen mest sänkningen jag är ute efter. Någon har erfarenhet av dem? _________________ Peter Vighagen |
||
Visserligen är jag part i målet (känner en som jobbar där), men efter vad han sagt så är det bra grejor för pengarna, men långt ifrån racingprylar. Och efter hur stylingligan här i stan brukar kommentera dem verkar det stämma.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Köpte en sats till min GolfIII TDI.
Börja med att montera fjädrar och dämpare bak, men den blev stenhård, och studsa mest! Sänkte fjädern (den enda som gick att justera) och då blev den alldeles för låg! Hann aldrig montera framdämparen. ![]() Fick en ny sats ![]() Fram var fjäderbenet inte lika kort som det i första satsen (som jag då aldrig montera) och det slutliga resultatet blev en ganska låg bil, skulle inte gå att ha den lägre för normalt bruk! Bilen krängde mindre, men jag hade inte uppdaterat krängaren fram, så där fanns nog mer att hämta. _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||
Hade stötar och fjädrar för liknande peng tidigare, JR tror jag dom hette. Värsta skiten.
Såg här såg som ut efter 2 år, en vinter ute andra stod den förvarad. Helt slut, gick inte tillbaka alls. Fjädrarna var också, känner man på dom nu känns det som ståltråd ![]() ![]() _________________ :: Mikael Lindqvist |
||
har handlat ett 60/40 kit av han som jag har satt på e30in, killen är mycket seriös och priserna är bra men det är långt ifrån racingprylar! visst är bilen lite hårdare men den största skillnaden blev sänkningen fram...gav 2400 kr för ett kit (dämpare och fjädrar runtom).
Gert är också VÄLDIGT seriös! fick mina grejor och märkte att på ena framdämparen kunde jag inte få ut kolvstången, helt omöjligt! ringde gert som då skickade en ny dämpare med bifogad retursedel så jag inte skulle behöva lägga ut något, helt utan snack från hans sida! fick den nya dämparen efter 1,5 dag ca.. sen var bakfjädrarna fel, bilen blev en halvmeter högre än med original ![]() det är inga racingprylar, verkligen inte, men till en bruksbil eller liknande är det helt ok! har bilstein sport och 20% hårdare original 02 fjädrar som är kapade 2 varv runtom på min banbil och den är ju naturligtvis mycket hårdare och lätthanterad, iofs har den superflex bussningar överallt och stumma silent och diffbussningar också...men men ![]() _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
Jag köpte grejer av honom till min Golf mk1 GL 83, verkligen bra priser men nån jättekvalité på grejerna var det ju inte. Men den bilen är ju mer en posörbil är räser så det duger gott för stunden.
![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||
Jag har en FK 60/40-sats på min V70 R, och det funkar som ett billigt komplement. Mina originaldämpare var det inget fel på, men när man kunde få både sänkfjädrar och dämpare till priset av vad bara fjädrarna kan kosta, så vara det inte mycket att tänka på! Nya dämpare är alltid bättre en 7 år gamla, resonerade jag. Att de nya dämparna var betydligt mjukare än original är en annan femma. Dock tycker jag att det funkar mycket bra, fjädrarna är hårda, medans dämparna är mycket följsamma och harmoniska. Jag tycker det blev klart bättre än förut!
Kvaliteten tror jag inte är sämre än vad priset är. Mina dämpare är av märket Lip-Tech, som tillverkas av Quinton Hazells, som är en av Europas största tillverkare av eftermarknadsdelar till bilindustrin. Fjädrarna är från Tyska FK, och det är bra grejer! Sedan har jag även bromsskivorna som Gerth säljer, jag valde den slitsade varianten med vridna slitsar. Dessa var också tokigt billiga, och funkar alldeles utmärkt! Dock var det lite väl grund slitsning, ca 2-tiondelar på bakskivorna, men det funkar. Summa sumarum är att Gerth är en OTROLIGT trevlig kille, som verkligen går in för att bemöta sina kunder så bra det bara går ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||
Efter att kollat på hans sida och hört era kommentaren så kommer jag skicka iväg en beställning på måndag =) Visst ska det vara på vardagsbilen men roligare med lite bättre väghållning.
Har bra fjädrar men orginaldämpare, så blir sjösjuk efter 20 sek hård körning (Volvo 740) ![]() |
||
Men tjenare Rasmus, såg att du också är ifrån stan, är det inte du som har en svart 740?
oavsett hur mycket väghållning så blir du ju åksjuk i en VOLVo ![]() ![]() _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||
Haha.. Nu är du taskig.. Men är lugnt, du kör ju BMW så du vet ju inte bättre ![]() Nej är inte jag... Kör en vinröd volvo.. Kör så försiktigt som möjligt, så inga fjortis skrattar åt mig.. ![]() |
||
Jag har själv haft SuperSport på en tidigare Vectra och nu rullar en viss vit Vectra GT16v i familjen på SuperSport också. Grejerna är som tidigare sagt billiga och med tanke på kostnaden bra, men det är ju inga Koni/H&R som jag har på Kadetten direkt. Den blir lite stötig bak när den är olastad, men till bruksbilskontots fördelar så kan man ju lasta rejält i den utan att den är helt nedlastad bak.
Mao, man får ju vad man betalar för brukar det heta, men för dessa pengar (2300 inkl frakt och fjäderbenstag fram) så får man mer än vad man betalar för! Testade även bilen i SSIJ's slalom i våras (på kadettens rdäck) och då gick det riktigt bra. ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2293 besök totalt |