| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
ritning/info- sportsystem till mazda 323...
|
798 besök totalt |
|
Avgasröret gick av precis innan Flexröret.. Nu kommer jag inte en meter..
Bilen i fråga e en 323 1,8i -92. INTE den korta modellen.. Nu tänkte jag bygga ett nytt 2" system.. Börjar efter grenröret.. Någon som vet var man kan få tag i info/ritning så det bara e att dra iväg och köpa rör?? ( längd på rör, vinklar och hur många mm..?? ) Uppskattar snabba svar! MVH KristianA _________________ Kristian Andersson |
||||
|
Har svårt att tänka mig att det finns ritningar..
Men gå in på Mekonomen och se vad som finns! Raka rör är ju inga problem, sen finns det 90°, 60° och 45° vinklar.. Ljuddämpare i lite olika former finns ju oxå.. Såhär såg mitt Simons sportsystem ut efter att ha suttit på bilen några år (vet inte hur länge) Jag köpte två burkar, lite rör och några böjar på mekonomen bara, samt tog det gamla slutröret från Sportsystemet.. Blev himla bra! Livslängden är ju något begränsad på ett sånt här system men.. det kostar även en tredjedel högst.
Bredvid ligger dom delar som jag använde för att bygga ett nytt. och såhär blev det "nya"
|
||||
Simons finns även i rostfritt nu, givetvis dyrare än det andra men inte så farligt ändå. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||
Jaha, det visste jag inte! När jag bygde avgasningsrör till Sjuan så beställde jag lite rostfria bitar från www.rakarör.se Billigt och bra!
|
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
798 besök totalt |